Header Ads

Fotografi; Teknik Asap Mengasap

asap
Tempoh hari aku ada buat eksperimen tentang teknik fotografi menggunakan asap. Tengok gambar macam senang tapi bila buat amik kau!!! Susah sangat..
Bahan yang digunakan:
a) Anggur- Kesilapan kerana anggur telus cahaya, so gambar anggur bercahaya.
b) Tali dan jarum nak gantung anggur..Aku tak ada clamp maka guna benda ni...
c) Lampu suluh - bila asap kena cahaya nampak lebih jelas
d) Kertas hitam- kasi asap nampak lebih jelas
Tapi eksperimen pertama aku kurang menjadi kerana aku rasa anggur tu yang buat masalah...hehehehhhe.
Salahkan anggur yek Nip....kekekeke
asap
asap

12 comments

jahajahatable said...

asap tu guna apa? lilin ke?

Hanif Idrus said...

Aku guna india punya setanggi..
bau satu rumah...mesti jiran aku ingat aku sedang ber bomoh...hehehe

Popkorn said...

kalo gne kemenya boleh dok?

Azlan Strider said...

hehe..baru nak tanya guna sapa ape..da jawab rupanya..hehehe..

Regards,
-Strider-

Cik Rose Cute said...

ooo...bagus buat eksperimen nie...

izla said...

dahsyat la!!!

najihah sahami said...

aik..anggur apa tu?erkk

c'axoera ヅ said...

Asap mancis or asap rokok heheh

nizarazu said...

wahhh..mmg hebat la ci hanif ni..huhu

Tyntha Lana said...

tapi,gambar pertama tu, ada cam sumting bila tgk. taktau apa yg sumtinnya.

takpa, abaikan kata2 lana ni nif,hahahaha

jahajahatable said...

xde jelaga ke? biasa kalau pelita jelaga. setanggi ni apa bahan bakar die?

shahdiana said...

belajar ilmu baru lagi...sangat bagus...