Home » » Sifat Lelaki Suka Melihat Wanita Cantik

Sifat Lelaki Suka Melihat Wanita Cantik

Posted by Hanif Bin Idrus Blog on Thursday, June 21, 2012

hanif

Hari ini buat entri pasal keindahan...
Keindahan ini ada macam-macam bentuk keindahan rekabentuk bangunan, tumbuhan mahu pun haiwan.

Tempoh hari  berbual dengan rakan tentang sifat lelaki. Sifat lelaki yang tak boleh di ubah ialah melihat wanita cantik. Perbincangan yang agak berat tapi menarik.
Mana-mana lelaki yang normal di dunia ini jika sekilas wanita yang cantik lalu pasti sepantas kilat anak mata dia terjojol seketika. melihat wanita itu berlalu pergi samada wanita itu sedar atau tidak ...hehehhehe.

Pasti ramai wanita yang cantik pernah melalui pengalaman sebegini.
Dan kecantikan yang kami lihat ada dalam pelbagai bentuk samada wajah anda, mata anda, tangan anda, lenggok anda, rambut anda dan senyuman anda. Terpulang pada pandangan mata lelaki tersebut.

Tapi adakah ini kerana nafsu. Bukan!! Itu pendapat aku.Kerana manusia suka melihat sesuatu yang indah. Wanita itu sebenarnya adalah satu keindahan bagi seorang lelaki.
Itulah ciptaan terindah bagi seorang lelaki dan dari situ ujudnya kehidupan berpasangan-pasangan di muka bumi ini..
Secara genetiknya dan ciptaan Allah yang maha kuasa, lelaki memang suka wanita. Clear Cut!!

So kalau teman lelaki, suami, abang atau adik lelaki..emm ayah kamu tiba-tiba memalingkan muka melihat seorang wanita itu...itu adalah normal.
Kepada wanita seluruh dunia..fahamilah kami. Janganlah tiba-tiba kalau teman lelaki kau hanya melihat seorang wanita yang cantik terus kamu mencubit dia dan memangggil mereka ini GATAL.
Hanya melihat sekilas lalu..tapi kalau dia melihat wanita cantik sambil terjelir lidah..anda dibenarkan mencubit dia...hehehehehe.

Itu bukan melihat keindahan tapi  disusun dengan nafsu...hahahahaha.
Bila bercerita tentang nafsu, seperti aku katakan tadi. SEMUA lelaki suka melihat wanita cantik tapi tanpa diiring nafsu. Kenapa nafsu berjaya dikengkang kerana kita dilindungi oleh keimanan atau didikan keagamaan yang baik. Itu yang membezakan perogol dengan lelaki normal.

So kalau ada mana-mana teman lelaki kamu tidak memalingkan muka melihat perempuan cantik ..Dia tipu kau tu..hahahahhaha.
Tapi ada juga lelaki macam tu ... mungkin sejuta dalam satu.
Aku salah seorang daripadanya......kekekekeke.

Tapi aku salahkan perempuan gak. Sebab tu dalam Islam kita bercerita tentang aurat. Kerana wanita ini terlalu indah maka ujud undang-undang Islam yang menekan tentang aurat lelaki dan wanita. Bukan untuk mengongkong wanita tersebut tapi untuk melindungi kesucian wanita tersebut. Tak perlu saya terangkan secara detail kot..

Tapi ujud pula persoalan lelaki suka lelaki (gay)... Ini adalah kes terpencil dan ujud masalah ini disebabkan pendidikan ibu bapa yang salah dari segi agama dan tertib, pergaulan yang salah atau sudah terlalu puas dengan wanita hingga mahukan rakan sejenis. Kasihan golongan seperti ini yek....melanggar hukum agama dan hukum dunia.

Wahai wanita ..kasihanilah kami dan jangan marahi kami kerana kami memang tak dapat mengelak melihat wanita cantik.
Tapi hati kami tetap SATU pada wanita yang amat kami sayang...cuma mata ini suka kongsi beramai-ramai..hahahahahahaha.

Jangan marah yekkk...

Yang wanita lak...sama seperti kami juga kan..Pabila melihat lelaki hensem dan gagah. Pasti sepantas kilat mata kau menjeling...kekekekkeke.
Kita semua sama....manusia biasa ..tapi itu bukan alasan..betul tak..
Aku hanya bercerita tentang realiti kehidupan...

Thanks for reading & sharing Hanif Bin Idrus Blog

Previous
« Prev Post

19 comments:

Michelle Hopell said...

arghh lelaki memang gatal pun, hhehehe :P
biasa la kan,lelaki takleh hidup tanpa pompuan. betol ke? :D

Aiisyah Gazali said...

yup setuju.. manusia memang suka melihat keindahan..

izla said...

sekali pandang takpe, dua kali pandang berdosa kan?

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

salam blogwalk.

tertarik dgn isu nie.sesungguhnya sy termsk kot dlm golongan yg cemburu bila lelaki kita melihat wanita lain, padahal cuma sekali pandang. mesti la jeles...mungkin wanita tu lagi cantik. but then, bila lelaki lain curi2 pndg sy, husben pun turut jeles. kira 0-0 la, fair n square! cuma jgn terlalu cemburu buta dah la ea. =)

Hanif Idrus said...

berkali-kali pandang memang dah dosa dah...hehehhehehe.
Maksud saya sekilas pandang that normal....betul tak

SURIA AMANDA said...

pandang jer takpe kot..jgn pandang peh tu ikut..memang nak kena tampar..tp betul la..bf aku suka jer tgok wanita cantik..pada aku cantik tp pd dia tak pun...

Miss BaNu said...

sama jer..manusia suka pandang benda2 yg cantik kan..perempuan pun gitu juga cuma xdela terlampau mcm lelaki hahaha..gurau2 jer

fasha amira said...

sama je..pmpuan klu nmpk laki hensem pon bolh tersengih sorg2..hukhuk..
its normal,tp jgn lebih2 sudaa

Cik mama said...

Memg normal sgt laa tu, cik mama melaluinya.. cewahhh. tapi klu kat hubby cik mama akan ckp kat dia, nak pndang sekali jerr leh, klu 2 kali pandg tu dosa, 3 kali pndag tu nafsu... hahahah, tp hubby akan buat cam ner tau,dia pndg sekali lama tnpa berkelip... tu cam nerr lakk.. hehehheheheh.

Che Rosliza Che mat said...

Arrgh! mata lelaki memang keranjang walaupun dah berpunya isteri hehehe

Rozssa Lea said...

uwaa... jelesnya sya kalau bF tngo wanita yg cantik2 nie.. ok fine ! pegi la tengo..siap puji2 lg..muka mcm artis la..mcm member tu la...lalalala~ whatever..heheh

LCpink said...

done follow awk. follow me if can..heheh.. :)

babycomel said...

haah, sama je.. pempuan pun suka gk tengok yg cantik, yg hensem.. cumanya, mata wanita ni tak seliar & tak sebuaya mata2 lelaki.. hehe, jgn marah eh ;)

elyna mirsada said...

ayat yg plg xtahan nk gelak
'mata ini suka kongsi beramai-ramai.'

ABU said...

kan manat terjojol tengok yang indah indah hahahaha..

setuju.. itu la sesuatu kurnia.. tapi ramai yang berada di atas landasan nafsu semata mata..nak yg tuuuutttt je kan hahaha

hasrul hassan said...

AKu tak gatal, tapi aku lelaki jiwa kacak .. errrr boleh gitu?

http://thehasrulhassan.blogspot.com

Yatie Awang said...

adalah sedikit kebenarannya kat situ hehee

Anonymous said...

ye lah... Ye lah...

Anonymous said...

Betol tuh.. Kalo pandang tak sengaja terus palingkan muka takpe.. Tapi ni membutangbiji mate mate. Tak cukup skali 2 kali pulak pandang . Kadang2 pandng sampai ilang dari pandangan.. Cmne lak tuh?

Popular Posts

IKLAN

Recent Post

Recent Posts Widget

IKLAN

BABAB

Followers