Dilarang senyum ketika sesi gambar lesen - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Dilarang senyum ketika sesi gambar lesen

hanifidrus
Jabatan Kenderaan Bermotor New Jersey (DMV) melarang individu mempamerkan senyuman mereka semasa sesi bergambar untuk mendapatkan lesen memandu.

Peraturan terbaru itu turut mencetuskan tidak puas hati banyak pihak kerana menganggap ia seperti menyekat hak mereka untuk mempamerkan ekspresi wajah.

Bagaimanapun, jurucakap DMV, Mike Horan menegaskan perisian baru yang digunakan mereka sebenarnya boleh membantu untuk menangkap pencuri identiti kerana ia boleh mengesan penipuan menerusi perubahan ekspresi muka

13 comments:

LiNda said...

senyum pun tak boleh eh..serius je la muka dlm gambar nnti

Jue Jaynee said...

haha patutla

hainom OKje said...

OOO itu macam ka...

Remy hazza said...

kena ambil muka serius ler lepas nie.....he3

mizsfatima said...

alahai...xbleh senyum plak. mana comel klu amik pic xcenyum..

amalina husna said...

ahaha..macam tu pon ada..
dpt bayang serius giler gambar lesen tu..

Asmar Arafad said...

x leh senyum ka, tak best la

Haryati Faizal said...

pulak...??

Irwan Syah@ Wak said...

baca entri ni pun aku jadi senyum smbil tgk lesen....hahaha

Raimi Syazwan ♌¹³ said...

Malaysia dh lama buat cmni kan

Everything's Everythings said...

Ish, depa ni xtaw ke senyum tu sedekah kan? xD

baby comel said...

senyum sikit2 je kot =)

Che Rosliza Che mat said...

gawat nie....amvik gambar pasport tak boleh senyum....nasib baik tempat kita boleh senyum...