Header Ads

Hari tanpa kereta

hanifidrus
Beberapa batang jalan raya di bandar raya ini tidak dilalui sebuah kenderaan pun sempena Hari Bebas Kereta kelmarin.
Sejumlah orang berjalan, berbasikal, menunggang skuter dan memakai kasut roda semasa mereka melalui jalan tersebut.
Ia diadakan bagi menggalakkan orang ramai tidak menggunakan kereta ketika berada di kawasan bandar.

9 comments

Zatil Hulwani said...

bagusnya...cuba malaysia wat camni...terutama sekali kat KL tu...huhuhu

Momo said...

kalau ni buat kat tmpat saya abislah...kurus badan..makin cekeding..haha

Sue PeLik said...

waaaaaaaaaaaaaaa. semua orang tak naek kereta jap nak bayangkan huhuhu tak dapat nak bayangkan la! huhuhu

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Waaa kalau malaysia buat hari kenderaan awam ok x???

Haryati Faizal said...

bley ke klu kita nak buat camtu????
mau tak pi keje gak lah...bygkan nak pi keje dr sg petani ke penang...

Masz Sidek said...

kempen kesedaran buat pengguna jln raya...

hainom OKje said...

Semangat macam nilah yang kena ada ...bersatu padu!

Remy hazza said...

cuaca kat tempat dieorg...elok sangat lah... tapi kalau kat malaysia.... tak sesuai.... very2 the hot !!! hujan tak menentu....

Irwan Syah@ Wak said...

berkurang ler kemalangan ngan kereta kan....