Trend bengkak dahi

hanifidrusSatu siri baru televisyen mendedahkan trend aneh masyarakat Jepun untuk ‘membengkakkan dahi.’
Penampilan luar biasa itu yang dihasilkan menerusi suntikan air bergaram (saline) pada dahi, kemudian menekan pada tengah kawasan yang membengkak dengan ibu jari, menjadi kegilaan terbaru dalam senario pengubasuaian tubuh yang dilakukan secara sulit di negara mata hari terbit itu.
Kesan dramatik hasil rawatan selama dua jam itu berakhir antara 16 hingga 24 jam apabila air bergaram itu diserap oleh tubuh dan dahi kembali kepada saiz normal.

Proses berkenaan didedahkan dalam rancangan National Geographic's Taboo yang menunjukkan tiga orang menjalani rawatan itu secara sulit di Tokyo.

14 comments

buat camtu utk apa sebenarnye eh??

part mana yang Ohsemm pun xtau... ngeri ade la ~

hahahha.. pelik2 je.. apa kebaikan buat benda tu ntah..hahaha

dah elok2 ciptaan... sibuk nak ubah... mcm2 hal pelik depa buat.....

Dunia Dunia << pelik sebab tu dunia..

dahi jendol pun boleh jadi trend? pelik bebenor dunia sekarang

kite pun ada tgk kat newspaper kemarin... ada ke patut...heee pelik je

tak sakit ke... mcm tak syukur je dgn dahi yg sedia ada...

kalo dh bengkak camtu nampak ape? nampak bodoh?
Terjah sini ==>> Duit atau Do It

tak sanggup cr...bukannya cantik pun...lagi bertambah hodoh...