Budak lelaki tersepit dua jam di celah bangunan

hanifidrus
Seorang kanak-kanak berusia empat tahun yang tersangkut di celah dinding dua bangunan setelah terjatuh dari balkoni kediamannya di tingkat tiga diselamatkan baru-baru ini.

Agensi berita Reuters melaporkan semasa kejadian, kanak-kanak itu sedang bermain di balkoni rumahnya di perkampungan Wujiangkou di sini, dalam wilayah Zhejiang di timur China pada Sabtu lepas. Dia kemudian secara tidak sengaja terjatuh dari balkoni rumahnya dan tersepit di celah dinding dua buah bangunan dengan ruang cuma 25 sentimeter.

Kanak-kanak itu tersangkut di celah dinding tingkat dua bangunan-bangunan itu selama dua jam sebelum diselamatkan oleh pasukan bomba dan penyelamat. Anggota-anggota bomba bertindak mengikat kanak-kanak itu dengan seutas tali bagi mengelakkan dia daripada terjatuh.

Mereka kemudian mengenal pasti lokasi kedudukan kanak-kanak itu sebelum memecahkan dinding setebal 60 sentimeter itu dari dalam sebuah bangunan tersebut. Pasukan bomba membuat sebuah lubang besar pada dinding dan menarik kanak-kanak itu ke dalam bangunan berkenan. Dia yang kemudian dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan lanjut, didapati cuma mengalami kecederaan kecil pada dahi.

9 comments

moga aja anak itu baik-baik aja dan bisa terselamatkan.

pelik sy, kat china ni memang byk kes2 tersepit kan.. xpaham saya. Nasib baik budak tu selamat :)

errr, dahsyat.. jgn kat negara kita cam ni sudah la.

alahai,cian budak tu..2 lah bahana ada ruang sempit antara bangunan kan?yelah kot..hehe

cina ni macam2 da terjadi perkara budak tersepit ni..aritu tersepit kepala kat balkoni..

Eiii.... seramnya.... bangunan apa ni 2 bangunan celah dia sempit sungguh!

ish3..tersilap lgkah ke budak nie..

teringat cita 127 hours..

panjang umo budak tu..kalo dkt mlysia msti dh maut..trus je jtuh ke bwh