Fobia Tandas - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Fobia Tandas

hanifidrus
Seorang wanita yang mengalami rasa takut melampau kepada tandas, mengakui dia akan melarikan diri setiap kali mengepam tandas yang digunakan.
Alasannya dia bimbang tandas berkenaan akan menyedutnya. Justeru, setiap kali Ney Decino, 20, perlu ke tandas membuang air, dia terpaksa merayu kepada ahli keluarganya untuk menjadi peneman.

Mereka juga terpaksa mengepam tandas berkenaan selepas digunakan Ney. Fobia melampau itu turut membataskan pergerakan Ney dan terpaksa bekerja dekat dengan rumahnya supaya dia boleh menggunakan tandas yang dirasakannya selamat. Ibu kepada seorang anak itu berkata, bunyi air yang menderu ketika pam ditarik sangat menggerunkan.

“Sebaik tandas dipam, bunyi dan cara deruan air itu menyebabkan saya berlari jauh dari tandas,” katanya.

Menurut Ney, dia hanya boleh berada di sekitar tandas ketika ia dipam jika ada seseorang menemaninya. Kata Ney, ketakutannya bermula sebaik saja memasuki tandas.
“Semakin lama berada di tandas, ia semakin mencemaskan tetapi perasaan itu akan hilang apabila saya keluar dari situ,” katanya. Ketakutan Ney bermula sejak dia berusia empat tahun.

21 comments:

Anisa Anuar said...

first time dgr ada fobia tandas =)

DAIRI FARISHA said...

ish!ish...macam2..jenuh la nk teman die ke tandas

Anak Pak Muin said...

byk sgt tgk mubi die ni.tu yg fobia tu..haha

Dear KHY said...

pelik tandas ja pon -.-"

Wana Owen said...

adoiii..biar betul.mcm-mcm ragam manusia ni kan.err...sanggup pulak yg kena jadi tukang pam tu kan.kalo lepas buang air besar mcm mana??hhuhu...

wantie said...

lorr.... cam tu pun ada. kalau cam ni le kena guna style orang dodulu. tak yah flush. main cyrah je.

mungkin air curahan tu bunyinya lagi ok dari flush.

atau dia ni kena sampuk dek hantu jamban kot. hehehe

steffany daph said...

hak, habis dia guna tandas awam cam mana eh hik.

TiranaAduka said...

Salam bro...

ptg nie..banyak pulak member post ttg tandas...pe pun .....nice sharing bro..

Sue PeLik said...

pelik3 betoiii sekang neh tak pernah dengar pulahk fobia toilet neh huhuhu

Cik Zaniff said...

jangan ada kt sini sudah..hihi

Haryati Faizal said...

klu tandas cam gamba tu mang menggerunkan la...sanggup tahan...

shaiful zaidi said...

Dia kena guna tandas elektronik...

boni kacak said...

tak mustahil benda ni terjadi.. aku dulu pun pernah fobia dengan baldi bro.. baldi yang penuh air. sebab ntah macam mana aku rasa ada ikan jerung dalam tu.. ni cerita betul..

Raimi Syazwan ♌¹³ said...

Tandasphobia hahahaha..
Penyakit otak namanya ni...

Nor Salmi said...

Macam2.. Jenuh pulak org nk teman ke tandas

hainom OKje said...

dah tandas pun macam tu ghupenya... atenya teman pun seram!

Leeza dayasari [santai leeza] said...

kalau nk membuang pun tak jadi lorh.

vidalsisah said...

hihii... agak2 korang la sapa yg jd mangsa si fobia ni ya!

miz ruha said...

1st time dengar...

Che Rosliza Che mat said...

ada jugak orang fobia tandas...habis tue membuang kat mana kikiki

Remy hazza said...

agaknya kecik2 dulu dia pernah terkena kut...... sebab tu fobia....