Happy Birthday Amitabh Bachan - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Happy Birthday Amitabh Bachan

hanifidrus
 Happy birthday to my old friend Amitabh Bachan.
Dah 70 tahun dah umur kau yek..tapi jalan masih tegap lagi...dahsyat!!
Teringat zaman 80 an, kaulah hero pujaan ramai diseluruh dunia. Kalau Amitabh Bachan berlakun, sure orang nak tengok.
Aku yang masih kecil bersusu ketika itu pun dah kenal siap Amitabh Bachan ni...
Happy Birthday my friend.. Kaulah hero ku selain hero-heroku seperti  Rajinikanthdan terkini Vicky..

Ratusan peminat aktor legenda Bollywood, Amitabh Bachchan berhimpun di luar rumahnya di sini bagi memberikan ucapan selamat ulang tahun kelahirannya yang ke-70 semalam.
"Hari lahir adalah hari yang istimewa buat semua... tidak terkecuali diri saya," kata Bachchan di akaun Twitternya.
Dia mempunyai 3.5 juta pengikut di Twitter.
Para peminat itu turut membawa kalungan bunga untuk dihadiahkan kepada pelakon tersebut. Pelakon itu turut menemui dan melambaikan tangan ke arah para peminat yang berada di luar rumahnya.
Parti sambutan ulang tahun kelahirannya juga diadakan di rumahnya yang dihadiri aktor terkenal, Shah Rukh Khan.
Berdasarkan senarai tetamu, 800 orang diundang untuk menghadiri parti tersebut.
Bachchan telah berlakon lebih 150 filem termasuk Sholay, Deewaar dan Don.
Ketika membintangi filem Coolie pada 1982, dia nyaris maut apabila limpanya pecah semasa melakukan adegan pergaduhan.
Bachchan bakal membuat kemunculan dalam filem Hollywood bersama pelakon terkenal Leonardo DiCaprio dalam filem The Great Gatsby.
Filem itu akan ditayangkan pada tahun depan.

15 comments:

Asmar Arafad said...

Amitabh Bachan oh saya sangat minat dia, hensom tu...

vidalsisah said...

Kite pon minat giler ngan amitabh bachchan neh.

cHeRyNa PiReS said...

eh...sama...kita punye besday besok!!sama ngan margaret thatcher:)

miz ruha said...

happy birthday to amitabh bachan...

hainom OKje said...

Encik Hanif tak bagi bunga kat kawan lama ka? heeee

haz said...

suka tgk lakonan dia. happy birthday to u! hihi

Mira Adzlia said...

dr kecik tgk lakunan beliau...beliau mmg best la..hepy besday to amitabh bachan..hihi

Leeza dayasari [santai leeza] said...

AMITHA OK .. mantap sih.

Sue PeLik said...

huhuu saya minat dia neh! saya suka dia neh! tetiba rasa nak tengol cita hindustan lak huhuhu

Sue PeLik said...

huhuu saya minat dia neh! saya suka dia neh! tetiba rasa nak tengol cita hindustan lak huhuhu

Raimi Syazwan ♌¹³ said...

Umur dah 70 tahun, nampak mcm muda lg kan..

Remy hazza said...

semakin lama semakin hebat amitabh bachan nie....happy birthday .....

wantie said...

minat giler ngan mamat bachan ni. gambar dia yg dodulu pun layannnnnnnnnn

baby comel said...

errk, xpenah minat industan =) hehe

Mrs Velentine said...

birthday ke-70..wow