Header Ads

Hujan diramal di beberapa negeri semasa Aidiladha

hanifidrus


Salam satu blogger nak beritahu ini, sempena hariraya aidiladha ini kemungkinan kita akan ditemani oleh hujan menurut ramalan Jabtan Meteorologi..
So pastikan semasa korban tu sediakan tempat berbumbung yang mencukupi untuk semua peserta.

Tapi aku tahu orang melayu ini memang terer dalam bab alihkan hujan ini..hahahahaha.Gunakan petua-petua alihkan hujan tu yek!!!
Salam Aidiladha untuk semua.
Blog aku tetap berupdated seperti biasa juga. Cuma esok aku akan updated copy paste berita dunia .., busy...tolong kat kampung ler agih daging korban.....hahahahhaa.

Hujan dan ribut petir dijangka berlaku di beberapa buah negeri semasa sambutan Aidiladha Jumaat ini, menurut Jabatan Meteorologi.
Jabatan itu dalam portal rasmi menyebut, Sarawak akan mengalami ribut petir di satu dua buah kawasan di sebelah pagi dan petang sementara malam dijangka hujan.
Sabah pula dijangka hujan di sebelah pagi dan mengalami ribut petir di satu dua buah tempat di sebelah petang.

Bagi Semenanjung, negeri-negeri seperti Terengganu, Pulau Pinang, Perlis, Kedah dan Pahang akan mengalami hujan pada sebelah pagi dan ribut petir di sebelah petang.
Cuaca di Kuala Lumpur, Putrajaya, Selangor, Negeri Sembilan dan Kelantan dijangka baik pada sebelah pagi namun hujan di beberapa buah tempat sebelah petang.
Melaka dan Johor pula diramal mengalami ribut petir pada sebelah petang.

9 comments

Nor Zilla Sensei said...

agak2 nnt nak g cari tulang lembu bole tak? harap2 xhujan kt kg kita.ahhaa

MarliaMarble said...

abg hanif,anta daging dekat kita jugak yerk..! >_<

Anak Pak Muin said...

selamat hari raya aidiladha

Asmar Arafad said...

ye ker alamak, kena sediakan payung ni...he..heee...thanks for the info

miz ruha said...

bersiap sedia...

Niza Romli said...

Bagus ada info gini..amaran awal.. hehe
salam aidiladha :)

shaiful zaidi said...

salam Aidiladha bro.

boni kacak said...

harap kat sini tak hujan la.amin..

selamat hari raya aidiladha bro.. :)

Raimi Syazwan ♌¹³ said...

Selamat Hari Raya Haji to bro hanif and all Muslim Blogger. Have a great festive season and have a great time with your friends and family. Semoga mendapat rahmat dari Allah.
Selamat Hari Raya Qurban | Idul Adha | 1433 H 2012 M