Header Ads

Kecil-kecil dah samseng

Takutnya bila baca berita tadi, kecik-kecik dah pukul orang. Baru sembilan tahun..pehhh!!! Umur sama ngan anak aku....
Aku sembilan tahun tengah main teng-teng atau captey lagi... Sekarang ini dah jadi gangster sekolah. Memang beza budak sekarang ini ngan dahulu!!!

Baru berusia sembilan tahun, tapi lima murid tahun tiga sebuah sekolah di sini sudah berani berlagak samseng apabila membelit leher seorang rakan sekelas mereka dengan tali pinggang selain memukul mangsa dengan kasut dan pembaris besi, kelmarin.
Malah, lima samseng cilik terbabit turut mengugut untuk membunuh serta mencampak rakan mereka itu ke dalam hutan dan mereka berbuat demikian hanya kerana tidak menyukai mangsa.
Sumber polis berkata, kejadian itu berlaku jam 1.30 tengah hari di sekolah berkenaan dan kelima-lima murid terbabit terlebih dulu mengepung mangsa sekelas mereka ketika berada dalam bilik darjah.

9 comments

cHeRyNa PiReS said...

haaiii...mesti dah biasa tgk org tua buat, jadi dia pon buat juga. org yg membuli selalunya adalah mangsa buli:)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

macam2lah ... ada jer budak2 skrg ni... tak pk akibat, ikut emosi.

Rayen said...

Hai itu tak baik lah jadi orang yang baik je

Buli buat sakit hati :'(

Follow balik blog aku :)

http://noterian.blogspot.com/2012/10/FriendShip-Aku-Sahabat-Blogger-Malaysia-Smile.html

Che Rosliza Che mat said...

kecik2 dah samseng....mak ayahnya tak tahu ke....risau pulak....sebab anak ug boy cr tue slow sikit...takut kena buli....

TiranaAduka said...

salam
Terima kasih sudi kogsi disini

boni kacak said...

dunia dunia.. dah tak tau nak komen apa da.. gejala sosial semakin meruncing sekarang ni.. bukan hanya di Malaysia..tapi satu dunia.. ini lah tanda2 akhir zaman.. dah hampir kiamat dah kita ni...

Misz Mieza said...

Ish2.. Apela nak jadi ngan budak2 zaman skang ni.. Makin lama makin teruk..

baby comel said...

jahat betul dohhh, ni bukan setakat nakal lg tp kalau tak dibentuk dr sekarang kang memang bermasalah la bila dh besar nanti.. ish, ish

Remy hazza said...

byk sangat pengaruh kanak2 skrg..... kalau tak dibendung...semakin parah nanti....