Header Ads

Kereta disembur asap pembunuh nyamuk

HANIFIDRUS
Sanggup tak kalau kerajaan wajibkan kereta kau disembur dengan asap nyamuk?
Ni yang berlaku di Cuba...hehehehehehe
Seorang pegawai kesihatan menyembur asap pembunuh nyamuk ke dalam beberapa buah kereta di Jimaguaye, dekat Camaguey, timur Cuba pada Khamis lalu.
Pemerintah Cuba melancarkan kempen menyembur asap itu untuk memerangi penularan penyakit denggi dalam kalangan penduduk yang disebabkan gigitan nyamuk aedes.
Penyakit itu boleh membawa maut

13 comments

Leeza dayasari [santai leeza] said...

pergh dahsyat. perfume free lah jawapannya.

Nor Zilla Sensei said...

bese dalam kete la banyak nyamuk..tempat paling strategik nyamuk nak tido.hahaha

Kiko Chris said...

no hal kalau untuk kebaikan kita gak...

wantie said...

kalau dorang sembutr keta saya mcm ni. lepas tu terus pergi cuci keta lajawabnya.

Tak tahan bau...kasi taruk perfume beribu ribu lemon tuk hilangkan bau semburan tu. ahaksssss

Intan Norhaida said...

kereta tu x bergerak ke smpi kna sembur.....pelik2..

shahdiana said...

rasanya malaysia tak teruk macam tu kot...kat sana ramai sangat yang kena denggi gamaknya tu sebab kena sembur tu....keciwa sebab tak dapat nak join segmen hanif due to kesihatan yang tak mengizinkan sangat...:(

cHeRyNa PiReS said...

dia ada tempayan air dalam kereta ke apa? kawasan pembiakan?

♥ Nana BamBam ♥ said...

ok la tu...rasanya xde masalah kot....hahaha :D

Remy hazza said...

bagus jugak tu bro hanif...... kasi satu keta di cucikan.....

Novelgurl said...

Haha.berkepuklah.

shaiful zaidi said...

sebulan pun tak hilang lagi bau dia...

Momo said...

tak suka cium bau asap tu...

Irwan Syah@ Wak said...

ni baru betul....kerana nyamuk...kereta disembur....hahaha...