Kereta disembur asap pembunuh nyamuk

HANIFIDRUS
Sanggup tak kalau kerajaan wajibkan kereta kau disembur dengan asap nyamuk?
Ni yang berlaku di Cuba...hehehehehehe
Seorang pegawai kesihatan menyembur asap pembunuh nyamuk ke dalam beberapa buah kereta di Jimaguaye, dekat Camaguey, timur Cuba pada Khamis lalu.
Pemerintah Cuba melancarkan kempen menyembur asap itu untuk memerangi penularan penyakit denggi dalam kalangan penduduk yang disebabkan gigitan nyamuk aedes.
Penyakit itu boleh membawa maut

13 comments

bese dalam kete la banyak nyamuk..tempat paling strategik nyamuk nak tido.hahaha

no hal kalau untuk kebaikan kita gak...

kalau dorang sembutr keta saya mcm ni. lepas tu terus pergi cuci keta lajawabnya.

Tak tahan bau...kasi taruk perfume beribu ribu lemon tuk hilangkan bau semburan tu. ahaksssss

kereta tu x bergerak ke smpi kna sembur.....pelik2..

rasanya malaysia tak teruk macam tu kot...kat sana ramai sangat yang kena denggi gamaknya tu sebab kena sembur tu....keciwa sebab tak dapat nak join segmen hanif due to kesihatan yang tak mengizinkan sangat...:(

dia ada tempayan air dalam kereta ke apa? kawasan pembiakan?

ok la tu...rasanya xde masalah kot....hahaha :D

bagus jugak tu bro hanif...... kasi satu keta di cucikan.....

Haha.berkepuklah.

sebulan pun tak hilang lagi bau dia...

tak suka cium bau asap tu...

ni baru betul....kerana nyamuk...kereta disembur....hahaha...