Resepi AidilAdha Cornflakes Madu Tongkat Ali - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Resepi AidilAdha Cornflakes Madu Tongkat Ali

hanifidrus
Salam satu blogger. Semalam aku membantu isteri dan mak mentua aku membuat cornflake Hari Raya Aidiladha. Dan kebanyakkan aku hanya makan cornflakes yang telah dimasak.

Keistimewaan Cornflakes ini lalah ianya dinamakan Cornflakes Madu Tongkat Ali...hihihhi. So kalau kau makan cornflakes aku ini, kau akan membina tenaga dalaman terutama untuk lelaki.
hanifidrus
Lihat gambar kat sebelah ini nama madu pun dah nama Tualang..hahahahhaha.
Dahlah tualang ditambah lagi Tongkat Ali..

So Hari Raya Haji ini jom datang rumah aku makan Cornflakes Madu Tongkat Ali.

Kalau Hari Raya Haji ini di Melaka terutama kalau di bandar kami jarang sangat sambut dengan masak memasak ini. Cuma yang kami terlibat ialah acara korban sahaja ler. Lepas tengahari kehidupan macam biasa.

Tapi sejak aku kahwin ini, kat Kampung Umbai Melaka ini, memang satu kewajipan sambutan meriah Hari Raya Haji ini. Bukan sahaja kami membuat acara korban tapi aktiviti lawat melawat juga meriah...hihihiiih.


Aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua rakan-rakan blogger.
Dan tak perlu ler aku tulis resepi macam mana buat Cornflakes ini kan..
Ini tahap paling mudah sekali....kikikkiki.

18 comments:

wantie said...

eh.. kat kedah pun still kunjung mengunjung.

ups.. baru teringat. duit belum tukar lagi. alahai ade ke tak de ni.

Yana Aina said...

wahhh..rjinnya tlg buat kuih... hehehh

Razif said...

Nampak sodap je bro

Wana Owen said...

ha..saya balik kampung melaka untuk raya haji tahun ni.boleh la singgah umbai makan cornflakes bermadu abg hanif.=)

Remy hazza said...

pergh..... mkn conflakes madu boleh bertenaga..... kena label kat balang kuih raya nanti..... utk lelaki sahaja....he3

Nor Zilla Sensei said...

ai sejak bila en hanif ni main2 resepi ni.huhu

:: Mrs.Eady :: said...

salah satu kegemarannnn :)

mizsfatima said...

ui...sedap2. favorite nie. ingat btul2 la letak perisa tongkat ali dlm ni. bru nak cuba.hehe... slmt hari raya aidil adha

MRie RNie said...

amboi bukan main lagi biskut raya bertongkat bagai. Pos kat den boleh?

Haryati Faizal said...

selamat hari raya aidiladha juga...

miz ruha said...

bestnya cornflakes madu...
rumah kat melaka eh.. jauhla nak pegi... :)

hainom OKje said...

Wah.... raya Haji pun ada buat kuih jugak ke???? Memang dahsyat..... Tempat OKje ziarah menziarahi ni mmg tak de le... tapi kadang tu ada jugak yg tersesat datang... hi...hi...

Ash Give said...

hamboi.. perempuan tak pe ke makan hahaha.. nnti mghasilkn tenaga yg luar biasa haha

Nor Salmi said...

Amboi, rajinnya Hanif..
Salam Aidiladha juga drp akak buat Hanif sekeluarga.

Sue PeLik said...

neh laaa kueh kegemaran aku weh! serius berbalang2 boleh telan sampai habeh huhuhu

Raudzah Zahari said...

Selamat hari raya aidil adha Hanif...and cornflakes ni adalah satu-satunya kueh raya yang tak pernah miss coz senang aje ..kecuali malas sgt lah..he..he

Cik Amal said...

wahhh!!! sedapnya!!! serius terliur kowt...

Aiisyah Colourful said...

dah jadi macam hari raya aidilfitri pula.. hehe