Resepi AidilAdha Cornflakes Madu Tongkat Ali

hanifidrus
Salam satu blogger. Semalam aku membantu isteri dan mak mentua aku membuat cornflake Hari Raya Aidiladha. Dan kebanyakkan aku hanya makan cornflakes yang telah dimasak.

Keistimewaan Cornflakes ini lalah ianya dinamakan Cornflakes Madu Tongkat Ali...hihihhi. So kalau kau makan cornflakes aku ini, kau akan membina tenaga dalaman terutama untuk lelaki.
hanifidrus
Lihat gambar kat sebelah ini nama madu pun dah nama Tualang..hahahahhaha.
Dahlah tualang ditambah lagi Tongkat Ali..

So Hari Raya Haji ini jom datang rumah aku makan Cornflakes Madu Tongkat Ali.

Kalau Hari Raya Haji ini di Melaka terutama kalau di bandar kami jarang sangat sambut dengan masak memasak ini. Cuma yang kami terlibat ialah acara korban sahaja ler. Lepas tengahari kehidupan macam biasa.

Tapi sejak aku kahwin ini, kat Kampung Umbai Melaka ini, memang satu kewajipan sambutan meriah Hari Raya Haji ini. Bukan sahaja kami membuat acara korban tapi aktiviti lawat melawat juga meriah...hihihiiih.


Aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua rakan-rakan blogger.
Dan tak perlu ler aku tulis resepi macam mana buat Cornflakes ini kan..
Ini tahap paling mudah sekali....kikikkiki.

18 comments

eh.. kat kedah pun still kunjung mengunjung.

ups.. baru teringat. duit belum tukar lagi. alahai ade ke tak de ni.

wahhh..rjinnya tlg buat kuih... hehehh

ha..saya balik kampung melaka untuk raya haji tahun ni.boleh la singgah umbai makan cornflakes bermadu abg hanif.=)

pergh..... mkn conflakes madu boleh bertenaga..... kena label kat balang kuih raya nanti..... utk lelaki sahaja....he3

ai sejak bila en hanif ni main2 resepi ni.huhu

ui...sedap2. favorite nie. ingat btul2 la letak perisa tongkat ali dlm ni. bru nak cuba.hehe... slmt hari raya aidil adha

amboi bukan main lagi biskut raya bertongkat bagai. Pos kat den boleh?

selamat hari raya aidiladha juga...

bestnya cornflakes madu...
rumah kat melaka eh.. jauhla nak pegi... :)

Wah.... raya Haji pun ada buat kuih jugak ke???? Memang dahsyat..... Tempat OKje ziarah menziarahi ni mmg tak de le... tapi kadang tu ada jugak yg tersesat datang... hi...hi...

hamboi.. perempuan tak pe ke makan hahaha.. nnti mghasilkn tenaga yg luar biasa haha

Amboi, rajinnya Hanif..
Salam Aidiladha juga drp akak buat Hanif sekeluarga.

neh laaa kueh kegemaran aku weh! serius berbalang2 boleh telan sampai habeh huhuhu

Selamat hari raya aidil adha Hanif...and cornflakes ni adalah satu-satunya kueh raya yang tak pernah miss coz senang aje ..kecuali malas sgt lah..he..he

wahhh!!! sedapnya!!! serius terliur kowt...

dah jadi macam hari raya aidilfitri pula.. hehe