Header Ads

Askar Israel Lumur Muka Kutuk Obama

hanifidrus
Seorang pegawai atasan tentera Israel didakwa, mencetuskan isu perkauman selepas memuat naik gambar wajahnya yang dilumuri lumpur dan menggelarnya sebagai 'gaya Obama' ke laman sosial Facebook Tindakan Leftenan Sacha Dratwa, 29, itu dianggap menghina Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama dan menimbulkan kemarahan rakan Fecebook terutama dari AS.

Laman berkenaan menjadi bualan rakyat AS sekali gus memaksa Dratwa memohon maaf atas sikap keterlaluannya itu.

"Bermuka hitam adalah sangat perkauman dan mungkin ada yang terguris dengan gaya anda," komen seorang daripada rakan Facebooknya.

Sementara itu, sebahagian pengguna rangkaian sosial lain melabelkan tindakan Dratwa sebagai kesilapan kecil dan lebih bodoh daripada sifat perkauman.

Dratwa yang bertanggungjawab sebagai jurucakap dan pengemas kini akaun Twitter rejim, bertindak menyekat masuk akaun Facebook peribadinya dan memberi jawapan bahawa dia bukan individu bersifat perkauman.

"Tolong berhenti menyebarkan fitnah terhadap saya," kata warga Belgium itu

7 comments

wantie said...

baguih... bior le deme pulak yang bertelagah...

wantie said...

eh.. sori ye tak kobar pun. ni baru nak kobarkan.

saya ambil widget pengomel tegar tu.

Razif said...

ingat warga israel ni tak kutuk amerika

Remy hazza said...

sokong ngan wantie... sesama mereka pun ada hasad dengki.....

Leeza dayasari [santai leeza] said...

macam2 skrg ni... ada2 jer...
hasad dengki tu namanya.

hainom OKje said...

emmm... macam-macam...

Mrs Velentine said...

mcm2 jer