Iran Pamer Ghatir Kapal Selam Buatan Sendiri - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Iran Pamer Ghatir Kapal Selam Buatan Sendiri

hanifidrus
Tentera Laut Iran mempamerkan kapal selam dan hovercraft buatannya di pelabuhan Bandar Abbas di selatan negara ini kelmarin. Sebuah stesen televisyen tempatan menunjukkan dua buah kapal selam dan dua buah hovercraft itu.

Kapal selam yang bernama Qadir itu boleh melancarkan serangan peluru berpandu dan torpedo secara serentak. Stesen televisyen itu menyiarkan ucapan Ketua Tentera Laut Iran, Laksamana Muda Habibollah Sayyari yang menyatakan pihaknya perlu memiliki teknologi ketenteraan terbaharu untuk tujuan melindungi sempadan negara ini.

Kapal selam itu juga boleh beroperasi di kawasan perairan yang cetek. Iran kini berdepan dengan tekanan negara-negara Barat supaya menghentikan program nuklearnya yang dibimbangi akan digunakan untuk menghasilkan senjata nuklear.

Bagaimanapun, pemerintah negara ini menyatakan pro-gram tersebut bertujuan un-tuk menjana tenaga elektrik

11 comments:

itu Akhil said...

teknologi iran mmg power..
meskipun kene sekatan still bleh survive..!!
malaysia patut contohi.

Remy hazza said...

sediakan payung sebelum hujan.....

siti fatimah said...

syabas... ala apela dok kay po sangat. hello ni la kekdahnya bila negara islam buat sesuatu yang outstanding mula la si barat tu panas punggung suruh stop bagai..

siti fatimah said...

eh lupa pulakkan.. dorang ni ada perjanjian ke dengan negara barat sampai negara brat leh main tegur tegur suruh stop.

kalau ada sekalipun, ala belasah mungkir je perjanjian tu. si israel tu dah berapa kali mungkir janji dorang ok je...

ish... benci la barat ni. termasuk la israel. yahudi durjana tu

Syamil Ramli said...

teknologi boleh contohi tp jgn ikut pahaman syiah dorang tu..
Panas!! ==>> Komplot dalam Masterchef Malaysia Musim Kedua

Papa Mifz said...

pemimpin Iran memang tegas dalam membuat keputusan...tekanan kuasa Barat pun mereka tak peduli...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

ada bagusnya juga iran mcm tu.....
biar iran maju setapak drpd us.

tirahzairi said...

scary lahhh

tirahzairi said...

power

MarliaMarble said...

wah,baguslah..! hebat memang teknologi iran ni..Qadir lagi nama..Memang tak senang hati la org barat tengok..

Che Rosliza Che mat said...

good luck untuk iran...memang patut...