Pesawat lama dijadikan tadika - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Pesawat lama dijadikan tadika

Pihak pengurusan sebuah tadika membeli sebuah pesawat lama, Yakovlev Yak-42 di bandar ini. Pesawat itu diubah suai untuk dijadikan sebuah tadika yang mempunyai 15 kanak-kanak.

hanifidrus
Menurut Reaktor Institut Hubungan Sosial Ukraine-Georgia, Gari Chapidze, pesawat kecil tersebut akan menjadikan kanak-kanak itu berasa seronok untuk belajar di tadika.

Chapidze berkata, kanak-kanak itu dibenarkan bermain dengan menekan 1,500 butang di kokpit pesawat berkenaan. Institut itu menguruskan pentadbiran tadika tersebut. Pihak institut berkenaan mengenakan bayaran sebanyak 70 euro (RM276.72) sebulan kepada ibu bapa kanak-kanak tersebut. Pesawat itu dibina syarikat Saratov Aviation Plant, Rusia

6 comments:

boni kacak said...

wah..salah satu cara unik utk membuat kan budak2 lebih suka utk belajar.. terbaik..

hainom OKje said...

Ambik kawasan besau ni....kalau nak jadikan kapal terbang sebagai tadika! he..he..

LiNda said...

wahh..syoknye, kan best kalo zaman sy ade tadika cmni..haha

shahdiana said...

inisiatif yang bagus untuk anak-anak & parents jugak..buatkan mereka lebih semangat...mana tau semua yang tadika tu boleh jadi pilot nanti..

miz ruha said...

wah!kreatifnya... ^_^
kecik dah naik kapal tebang...hihi
aku yang dah besar ni tak pernah pun naik kapal terbang... -_-

Che Rosliza Che mat said...

memang kreatif...daripada kapal tue terbiar buruk...