Header Ads

Pramugari Egypt Air mula pakai hijab

hanifidrus
Semua krew wanita pesawat Egypt Air memakai hijab buat kali pertama sejak syarikat penerbangan nasional itu diasaskan pada 1932.

 Jurucakap Egypt Air berkata, etika pemakaian itu perlu dipatuhi selepas menerima saranan daripada ulama. “Beliau sarankan pemakaian itu dan hukumnya wajib, terutama penerbangan ke Jeddah,” katanya.

 Ketika pemerintahan Presiden Hosni Mubarak, hijab dianggap janggal, terutama mereka yang bertugas di stesen televisyen dan syarikat penerbangan nasional. Namun, selepas beliau diganti dengan Mohamed Mursi, wanita diberi kelonggaran mengenakan hijab.

6 comments

wani said...

lawa lah..

Remy hazza said...

alhamdulillah...... makanan dah halal....yg lain pun kena halal jugak....kan

Leeza dayasari [santai leeza] said...

terbaik... tahniah.

shaiful zaidi said...

Hijrah yg Baik..

wantie said...

islam itu cantik. bila bertudung memang bertambah cantik...

seksi wanita itu bila dia menutup aurat. sebab.... lagi di sembunyi lagi la rasa nak tengok...

kalau nak tengok. kawin & tengok puas puas. tul tak?
begitu indah islam menjaga akhlak.

Che Rosliza Che mat said...

Cantik...memang elok pun...