'Sekolah' percuma di bawah jambatan

hanifidrus
Kira-kira 30 kanak-kanak belajar di sebuah 'sekolah' di bawah sebuah jejambat di sini.
Kanak-kanak itu tinggal di sebuah kawasan setinggan berdekatan jejambat tersebut.
'Sekolah' itu wujud sejak tiga tahun lalu.
Ia diasaskan oleh seorang sukarelawan, Rajesh Kumar Sharma.
Seorang lagi rakannya, Laxmi Chandra turut mengajar kanak-kanak itu.

Salam Satu Blogger,  apabila membaca berita macam ini aku memang sangat-sangat terusik hati melihat masa depan kanak-kanak ini yang kita pasti ...tidak cerah untuk masa depan mereka!!!

Kita bersyukur kerana negara ini semua rakyat diberi peluang pendidikan yang sempurna serta bantuan yang mencukupi.
Lihat lah mereka belajar mencangkung disebalik timbunan sampah...
Kalaulah semangat ini ada pada anak-anak kita dan ditambah kemudahan yang mencukupi sudah tentu negara ini akan gemilang.

Ini taknya...asik nak kena marah baru nak belajar...Lepas tu bila tanya dah belajar...kata dah belajar. Tapi nampak asik main ajer..Sakit hati aku.
Aku nak suruh anak aku lihat gambar ini...hehehehe

8 comments

salam bro hanif.
Beruntg kita di malaysia.

kesiannya..nmpak sgt kedaifannya tuu..

huhu..nma pon budak2..tp nk main pon ada btas juga kan..=)

Alhamdulillah kita di kurniakan tempat yang selesa untuk belaajar....

semangat pelajar dinegara org.... yg kat sini...asyik nak ponteng jer...tapi tak smeua la....he3

kesian depa!!! untung jd rakyat malaysia...

kita camni pun masih tak bersyukur lagi. ada sekolah pun xmahu g sekolah. ponteng.. alahai,

Memang sedih. Tu pun dorang still nak belajar jugak.

kesian diorang yang macam ni...tapi kata orang dah macam ni baru nak sedar...anak-anak kita tak jadi macam ni lagi tu sebab tak sedar...lagipun diorang ni terlalu mewah bila dibandingkan time kita belajar dulu btoi tak...