Header Ads

'Grandpa Style' saingi Gangnam Style?

hanifidrus
MEMAKAI cermin mata hitam dan skirt ketat pada paras peha, Liu Qianping, 72, telah menyebabkan sedikit kekecohan di China.
Beberapa minggu lalu, gambar bekas petani dari Hunan telah muncul dalam Taobao, eBay versi China, pasaran pakaian untuk Yecoo, sebuah perniagaan yang dikendalikan cucu perempuan Lv Ting dan empat rakannya.

Lv memberitahu CNN, dia menjemput datuknya melawatnya di wilayah selatan Guangzhou awal bulan lalu, dan ketika mengeluarkan pakaian untuk dijual, datuknya telah menarik keluar dan terjatuh atas jubah merah jambu panas.

Melihat Liu berpakaian sedemikian, rakannya mula mengambil gambar yang kemudiannya dimuat naik ke laman web.

Liu memakai seluar ketat berwarna putih, skirt merah jambu dan kot berbulu yang dibarisi merah polka dot. Dalam gambar lain, dia menyamar malu-malu dalam 'leggings' hijau terang, memegang beg tangan dan memakai selendang merah jambu berlapis. Kadang-kadang dia memakai rambut palsu, kadang-kadang tidak, tetapi cermin mata hitam sentiasa ada.

Liu telah menarik perhatian di Weibo, Twitter versi China.

"Itu contoh yang baik untuk 'menikmati hidup pada masa ini'. Orang tua itu menikmatinya dan itu membuat saya juga gembira," kata seorang pengguna, yang mengendalikan terjemahan "kite walking on the ground."
@S_ziming menulis: "Saya suka datuk ini. Dan saya berharap hidup semua orang berusia boleh menarik dan berwarna."
Tetapi yang lain tidak begitu pasti: "dia gila ke, menjadi pelik dan buat perangai macam ini?"

4 comments

Remy hazza said...

lepas nie jadi perhatian ler......

hnahdy said...

wow.. cayalah..haha

hainom OKje said...

Time muda mesti dahsyat datuk ni stylo kot

siti fatimah said...

hahaha... teringat kata kata my sis in law. sian kat dorang ni sesat sampai mati. kalau islam, pandai jugak kembali ke pangkal jalan. tapi kalau dah pangkal pun sesat.. cam no tu..


sabor le nek.. bukan dah zaman kamu dok pakai mcm tu. kedut kedut tu tak kan hilang kalau pakai ketat ketat. hahahaha...