Puntianak di Serbia - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Puntianak di Serbia

hanifidrus
Penduduk kampung Zarozje, barat Serbia kini hidup dalam ketakutan selepas mereka mendakwa puntianak yang menjadi legenda masyarakat tempatan telah bangkit semula.

Sebelum ini, kebanyakan penduduk kampung percaya puntianak digelar Sava Savanovic itu hanya cerita dongeng yang sengaja direka untuk menakutkan mereka.

Bagaimanapun, mereka mendakwa beberapa insiden pelik mula berlaku selepas kincir air usang di sungai Rogatica yang dipercayai menjadi tempat tinggal puntianak tersebut runtuh beberapa bulan lalu.

Ahli majlis perbandaran Bajina Basta, Miodrag Vujetic berkata, lima penduduk kampung dilaporkan mati dan seorang daripadanya membunuh diri.

Dalam satu kenyataan lain, pakar berkaitan legenda puntianak di Universiti Durham, Britain, Richard Sugg memberitahu 'kebangkitan' Savanovic telah memberi kesan psikologi ke atas penduduk

9 comments:

Remy hazza said...

betul ker tu....... bahaya kepada semua penduduk!

hnahdy said...

wujud..

Cikgu Fikri said...

pontianak?
biar betik?
smpi 5 org mati...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

hooo vampire...

hainom OKje said...

Pontianak yg kat kg hang cane nep?

boni kacak said...

sampai 5 orang mati.. betul2 ke tu agaknya ye?

Mummy Akmar said...

pontianak sangat international sekarang. erm biasalah hantu di mana2 ada..lagi percaya lagi menjadi2..

siti fatimah said...

hohoho... serbia ni kan yg dulu pi serang bosnia..

hahaha.. sekarang dok ketar lutut takut kat pontianak. sib baik dia tak ckp yg hantu tu dari bosnia.. kahhhhhh

tak pe gelak. sebab dorang pun ckp yg org akan ketawakan mereka..

siti fatimah said...

konfius aih.. puntianak tu lelaki ke pompuan.
kat malaysia ni kalau namanya puntianak mestilah perempuan. tapi gambar tu nampak mcm puntianak tu lelaki je..