Rebut kahwin pada 12/12/12 - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Rebut kahwin pada 12/12/12

hanifidrus
Pasangan dari Hong Kong dan Singapura berlumba-lumba untuk berkahwin pada 12/12/12. Tarikh kembar tiga terakhir abad ini dilihat sebagai bertuah oleh sesetengah orang serta menjamin perkahwinan yang bahagia.
Tarikh seperti 10/10/10 atau 11/11/11 secara tradisinya menyaksikan pasangan dari dua bandar raya itu berebut-rebut untuk berkahwin, dengan pendaftaran kian meningkat untuk tarikh 12 Disember tahun ini yang dilihat sebagai tanda ‘cinta’.
Pusat pendaftaran perkahwinan Hong Kong berkata, pihaknya menerima 696 permohonan daripada pasangan yang merancang untuk berkahwin esok, hampir empat kali purata harian dengan 177 pendaftaran pada Oktober lalu, menurut jurucakapnya.
Di Singapura yang mempunyai tiga perempat etnik Cina, 540 pasangan mendaftar untuk berkahwin esok, statistik daripada laman web pejabat pendaftar perkahwinan menunjukkan peningkatan lapan kali berbanding purata harian untuk perkahwinan bukan Islam. Perkahwinan oang Islam direkod secara berasingan

Malaysia pula macam mana yer? Ada tak rakan-rkan anda yang nikah pada tarikh spesial ini.
Untuk aku yang spesial tarikh ini ialah nombornya bukannya menjamin kebahagiaan.
Kalau aku belum kahwin mungkin aku pilih tarikh ini, UNIK!!
Lagi pun senang nak ingat tarikh ulangtahun perkahwinan yang selalu aku lupa..hehehehehehe.
Tarikh tak penting yag penting kasih sayang ... (ayat cover)


17 comments:

miz ruha said...

tarikh yang unik... :)

Asmar Arafad said...

dah tak der peluang

Anak Pak Muin said...

nak buat knduri kawen tarikh ni kt mesia? jawabnye takde org datang r..sume keje..haha

wantie said...

my hubby b'daya 11/11/11. tapi tu tarikh lahir la. tak kan ada yang nak berebut rebut beranak pulk. hahaha...

ayat cover tu sempoi ar.. sib baik my huybby tak pernah guna ayat tu.

wantie said...

ada yang dok kalut nak kawin. ada jugak yang dok ketaqq.. kiamat nak mai dahhh....

donia donia.

teratai said...

Tarikh yg mudah untuk diingati!Tapi tiada pula kenalan yg kahwin pd tarikh ini....mungkin x kena hari kot sebab biasanya kenduri kendara kawen ini dibuat pd hari Sabtu atau Ahad!

Harun Ar said...

Untunglah hari ini (12-12-12) tak jadi kiamat..., banyak yang melangsungkan akad nikah....hhe

ayut said...

ofismate ckp mmg tarikh tu bagus..dia chinese..mkne ye bpanjangan...tu berebut kot..

Muhammad Zul Fahmi said...

haah la..tak ternotice pulak benda ni..cantik pulak tarikh hari ni. bila terbaca entry ni, baru perasan

Haryati Faizal said...

biasalah tu....thn dpn 13.13.13.. opss..manade bulan 13 ye... 11.12.13 lah kan?

dya bunga said...

haha..tarikh tu mmg cantik..

Pecinta pink^^ said...

memang unik tarikh hari ni..rmai kot yg nikah hari..

Mar Haini Abdul Rahim said...

haha suke part ayat cover tuh..
tarikh xpenting kaan :D

Remy hazza said...

betul2.... cuma tarikh utk senang diingat...... tapi bukan menjamin kebahagiaan....

Papa Mifz said...

adik ipar den nikah hari nih...beriya-iya nak kan tarikh 12-12-12 nih...hehe

hainom OKje said...

Memang le tarik cantek tuuu

boni kacak said...

hahahaha..siap ada ayat cover tu..hakhakhak