Rebut kahwin pada 12/12/12

hanifidrus
Pasangan dari Hong Kong dan Singapura berlumba-lumba untuk berkahwin pada 12/12/12. Tarikh kembar tiga terakhir abad ini dilihat sebagai bertuah oleh sesetengah orang serta menjamin perkahwinan yang bahagia.
Tarikh seperti 10/10/10 atau 11/11/11 secara tradisinya menyaksikan pasangan dari dua bandar raya itu berebut-rebut untuk berkahwin, dengan pendaftaran kian meningkat untuk tarikh 12 Disember tahun ini yang dilihat sebagai tanda ‘cinta’.
Pusat pendaftaran perkahwinan Hong Kong berkata, pihaknya menerima 696 permohonan daripada pasangan yang merancang untuk berkahwin esok, hampir empat kali purata harian dengan 177 pendaftaran pada Oktober lalu, menurut jurucakapnya.
Di Singapura yang mempunyai tiga perempat etnik Cina, 540 pasangan mendaftar untuk berkahwin esok, statistik daripada laman web pejabat pendaftar perkahwinan menunjukkan peningkatan lapan kali berbanding purata harian untuk perkahwinan bukan Islam. Perkahwinan oang Islam direkod secara berasingan

Malaysia pula macam mana yer? Ada tak rakan-rkan anda yang nikah pada tarikh spesial ini.
Untuk aku yang spesial tarikh ini ialah nombornya bukannya menjamin kebahagiaan.
Kalau aku belum kahwin mungkin aku pilih tarikh ini, UNIK!!
Lagi pun senang nak ingat tarikh ulangtahun perkahwinan yang selalu aku lupa..hehehehehehe.
Tarikh tak penting yag penting kasih sayang ... (ayat cover)


17 comments

nak buat knduri kawen tarikh ni kt mesia? jawabnye takde org datang r..sume keje..haha

my hubby b'daya 11/11/11. tapi tu tarikh lahir la. tak kan ada yang nak berebut rebut beranak pulk. hahaha...

ayat cover tu sempoi ar.. sib baik my huybby tak pernah guna ayat tu.

ada yang dok kalut nak kawin. ada jugak yang dok ketaqq.. kiamat nak mai dahhh....

donia donia.

Tarikh yg mudah untuk diingati!Tapi tiada pula kenalan yg kahwin pd tarikh ini....mungkin x kena hari kot sebab biasanya kenduri kendara kawen ini dibuat pd hari Sabtu atau Ahad!

Untunglah hari ini (12-12-12) tak jadi kiamat..., banyak yang melangsungkan akad nikah....hhe

ofismate ckp mmg tarikh tu bagus..dia chinese..mkne ye bpanjangan...tu berebut kot..

haah la..tak ternotice pulak benda ni..cantik pulak tarikh hari ni. bila terbaca entry ni, baru perasan

biasalah tu....thn dpn 13.13.13.. opss..manade bulan 13 ye... 11.12.13 lah kan?

memang unik tarikh hari ni..rmai kot yg nikah hari..

haha suke part ayat cover tuh..
tarikh xpenting kaan :D

betul2.... cuma tarikh utk senang diingat...... tapi bukan menjamin kebahagiaan....

adik ipar den nikah hari nih...beriya-iya nak kan tarikh 12-12-12 nih...hehe

hahahaha..siap ada ayat cover tu..hakhakhak