Header Ads

RM1.7 juta untuk nombor plat kenderaan E-1

2012 Tahunku Yang Kacak
Salam Satu Blogger. Kadang-kadang apabila melihat kekayaan negara Arab ini kit amenjadi cemburu kerana car apembaziran mereka amat melampau. Beli palet sehingga RM1.7 juta!!

Majlis lelongan khas nombor pendaftaran kenderaan di Emiriyah Arab Bersatu Sabtu lalu berjaya menjual satu nombor plat bernilai RM1.7 juta.
Jurucakap polis berkata, lelongan itu diadakan di Hotel al-Diar Siji dan menarik minat ramai pembida. Katanya, antara yang ditawarkan, 41 nombor tunggal dan berganda.
Menurut jurucakap itu, menjelang petang, RM4.5 juta dipungut hasil lelongan berkenaan. “Nombor termahal dibida ialah E-1 yang mencatat harga Dh2 juta (RM1.7 juta), diikuti nombor E-8 (RM499,466),” katanya. Lelongan itu dianjurkan setiap dua bulan dan pengendalinya bercadang menggunakan bidaan elektronik tidak lama lagi

5 comments

Anak Pak Muin said...

anak tokey minyak barangkali...

wantie said...

tu dia.. mahai giler..
kalau la dorang bagi kat palestin sebahagiannya tu mesti bagus kan. bior israel terus jadi mengong..

ayut said...

mak aiii..no plate je kot..hohoho..

Remy hazza said...

baru no plat....rege keta tak tahu lagi....... mesti setimpal.....he3

hainom OKje said...

Nak mengumpul RM5,000 pun semput...he...he...