Van dijadikan 'restoran' minuman teh - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Van dijadikan 'restoran' minuman teh

hanifidrus
Seorang wanita sanggup berhenti kerja dalam bidang pengiklanan semata-mata untuk menjual minuman teh dengan menggunakan sebuah van di sini.

Wanita itu, Emilie Holmes membelanjakan sebanyak £10,000 (RM16,035) untuk mengubah suai van Citroen H keluaran 1974 untuk dijadikan 'restoran' teh bergerak. Holmes tidak membuat pinjaman bank untuk tujuan melakukan pengubahsuaian van itu.

Dia menyiarkan rancangannya untuk membuka perniagaan teh itu di laman Kickstarter di internet. Laman itu menyediakan kemudahan untuk orang ramai membantu membiayai perniagaan seperti Holmes. Wanita tersebut berjaya memperoleh £14,000 (RM22,449) dalam tempoh 25 hari.

Holmes memperoleh sumbangan daripada 372 orang di laman tersebut. Bagaimanapun, dia tidak perlu membayar balik wang tersebut.

9 comments:

Cik Syida said...

wah, bestnye..malaysia tak ada ke laman web macam tu?

normi nieza said...

good try..:)

baby comel said...

Org jiwa bisnes.. Buat la cmne cara pun mesti akan ada hasilnya..

fatin amalina husna said...

van pulak..mcm2 idea diorang nih..=D

FairuzJaafar said...

bila nak buka bisnes sendiri ni.. tingin..

wantie said...

wah bestnya mcm ni. kalau nak bukak perniagaan ada org bagi bantuan cam tu. pas tu tak yah bayar balik plak tu...

kat malaysia ni. kalau nak bayar loan cepat pun tak boleh. kenda penalti. hapara.... apa punya undnag undang pun tak tau da...

Remy hazza said...

best nyer...data dari kutipan org ramai...... sumbangan yg sedikit dapat menjanakan pendapatan org lain......

hnahdy said...

best juga tu

hainom OKje said...

Kalau dah namanya Omputeh....apa-apa pun boleh jadi!!!