Header Ads

Hari jadi 30 Februari

Penolong ketua kampung di daerah Aryanyaprathet, Sa Kaeo yang mempunyai tarikh hari jadi yang tidak wujud iaitu pada 30 Februari akur dengan tekanan selepas diselar seorang menteri Kabinet, meletakkan jawatan semalam.

Timbalan ketua kanan daerah Aranyaprathet, Viroj Aksorndee mendedahkan bahawa Sangwien Khuncharoen, 53, menyerahkan kepadanya surat perletakan jawatan sebagai penolong ketua kampung, desa 3 tambon Khlong Thapchan.

Khuncharoen memberitahu Aksorndee, dia meletakkan jawatan secara sukarela kerana memahami dia telah menjejaskan imej Kementerian Dalam Negeri dengan membuat aduan kepada media mengenai kesilapan tarikh dalam kad pengenalannya menyebabkan dia juga tidak dapat membuka akaun bank.

Dia mengakui silapnya tidak memperbetulkan tarikh lahirnya pada pendaftaran kelahiran dan kad pengenalannya. Khuncharoen berkata, dia tidak memperbaiki tarikh itu kerana ibu bapanya yang mendaftar tarikh berkenaan pada rekod pendaftaran kelahiran tanpa mengetahui ia menyebabkan kesukaran.

Menurut Aksorndee, memandangkan Khuncharoen sudah meletakkan jawatan, tidak perlu lagi membentuk jawatankuasa disiplin bagi menjalankan siasatan terhadapnya. Selepas berundur Khuncharoen menutup telefon bimbitnya dan kediamannya juga berkunci, seolah-olah tidak mahu dihubungi untuk memberi komen kepada wartawan.

12 comments

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

la, mcm tu pong boleh ek

Sue PeLik said...

laaaaa yeke??? hurmmmm... tak sangka pulak. huhuhu mcm neh pun leh wat masalah kan. huhuhu.

Teacher Basariah said...

cian dier..

Teacher Basariah said...

cian dier..

siti fatima Arifin said...

kesiannya. sampai nak letak jawatan. tentu stress sangat2 sampai jd cam tue.pelik betul...

Nadia Johari said...

aiyak..plik tul.hehe..awk jgn mrh..sy x kutuk la psl nama blog..ok pe nama blog tu..=)..jrg org wat mcm tu

Remy hazza said...

the only one in the world!!!!

wantie said...

sian 53 tahun tanpa sambutan hari jadi.

tapi kan memang salah jabatan pendaftaran dorang le. dah tau tarikh tu tak wujud kenapa still terima tarikh tu sebagai tarikh lahir. pelik

ayut said...

30 feb.....wahhh...huhuhu..ala klu nk bt blh je kot tarikh tu.. :p sbb kn dunia dah sepakat 29 je takde la 30 tu..hihihi

Razif said...

Dah salah masa daftar, tp yg terima daftar pun tak perasan ye

myfreeminded said...

Nampak cam kecil je kesilapan tu tapi impak yang sangat besar.

Asmar Arafad said...

peliks memang peliks....