Header Ads

Kapal Thunderbird 2

hanifidrus
Sebuah kapal yang akan merevolusikan pengangkutan kargo didedahkan. baru-baru ini.

Ia kelihatan seperti pesawat dalam siri televisyen, Thunderbird 2.

Pesawat 79 meter panjang itu, ML 866, boleh berlepas dan mendarat secara menegak serta mampu mengangkut barangan sehingga seberat 66 tan.
Prototaip ini yang dinamakan Dragon Dream berwarna hijau, sama seperti jet pengangkut Penyelamat Antarabangsa yang dikendalikan Virgil Tracy dalam siri kegemaran ramai zaman 60-an itu.

Pesawat itu yang dibina oleh Worlwide Aeros Corp di California dengan dibiayai tentera Amerika Syarikat dan Nasa akan menjalani ujian penerbangan sepenuhnya beberapa bulan lagi. Ketua syarikat itu, Igor Pasternak berkata: “Anda boleh mengangkut banyak barangan pada satu masa dan terbang jarak jauh.

9 comments

Norain Ujang said...

macam2 orang amerika ni kan...

Donny Ien said...

semakin canggih ciptaan manusia, kagum dengan Kapal Thunderbird 2 terbaru ni.

Papa Mifz said...

unik yer rupa paras kapal tuh...

wantie said...

tu dia... 6 tan pulak tu. ni kes nak pindah ke angkasa ke?

fatin amalina husna said...

sungguh ke nih??
hebatnyaa..sapa lar engineer nya..

Angel Love Soldier said...

Cute jew rupa dye.. :)

shaiful zaidi said...

kapal terbang ka ni? nampak pelik sangat bentuk dia...

Mrs Velentine said...

awat buruk sgt..haha

hainom OKje said...

Dah macam UFO je Nep!