Pelik: Baju Emas Berharga RM800,000 - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Pelik: Baju Emas Berharga RM800,000

hanifidrus
Sepasukan tukang emas mahir menghabiskan masa 15 hari menyiapkan sepasang baju khas untuk seorang ahli perniagaan India bagi membolehkan dia melaram menyambut kedatangan 2013.

Menurut laporan media semalam, sepanjang tempoh 15 hari itu, tukang emas terbabit bekerja 18 jam sehari sebelum dapat menyiapkan baju berkenaan.

Baju itu didakwa berharga RM800,000. Akhbar melaporkan, ahli perniagaan di Pune, Mumbai itu mahukan baju berkenaan dihiasi enam butang kristal Swarovski - sebuah jenama pengeluar barang kemas elit berpangkalan di Austria.

Selain itu, ahli perniagaan terbabit juga mahu melaram dengan seutas tali pinggang emas. Ahli perniagaan terbabit berkata, dia menganggap pakaian dan tali pinggang itu sebagai satu bentuk pelaburan.

“Memakai baju emas memang menjadi satu daripada impian saya,” katanya. Ahli perniagaan terbabit berkata, sebelum ini dia memiliki emas seberat 10 kilogram membabitkan 10 rantai emas, enam gelang, 25 cincin dan seutas jam tangan.

“Jika orang lain membeli kereta atau pergi bercuti, bagi saya emas menjadi daya tarikan mutlak. “Tidak timbul isu keselamatan kerana saya juga mengupah pengawal peribadi,” katanya

15 comments:

afzalsukasuki said...

hoho rantai tu kira baju ke hape?ke tu butang baju melayu? :P

MaYa MustWany said...

amboii... $$$$$

wantie said...

memang betul kata pepatah. Ilmu menjaga kita. Harta? kita yang menjaganya.

Ni le kan bila dah kaya pun susah nak kena siap pengawal bagai. hahaha..

Lepas ni emas akan naik harga dan baju tu pun turut naik harganya.

wantie said...

potong sikit baju tu boleh.. nak gadai. hahahaha

Remy hazza said...

mcm nak koyak2 jer baju dia......mesti kaya......

baby comel said...

Emas bg india dh mmg keperluan.. Tp rasa pelik sgt2 kan..

Sifu wan said...

Alahai. Dalam masa jutaan rakyat India yang berhempas pulas nak dapatkan makanan ada juga yang sanggup tempah baju bernilai RM800,000.

aQu Mad said...

perghh .. kaya kaya

MawardiYunus said...

huntungla bayak duit x tau nak buat apa hahaha

Raudzah Zahari said...

Mahainya!!! mesti dia tak tau apa nak buat dengan duit dia..bertuah badan banyak duit macam ni..tapi kena hati-hati nanti kena rampok!!

Angel Love Soldier said...

Kayanya mamat tu kn..

hnahdy said...

jom rompak :P

fatin amalina husna said...

huyyyo..x berat ka baju tu??

Eiqa Almond said...

Hamboiii..!!
Semata mata nk sambut 2013.
Tak pelaa itu hak dia..
Nasib bukan lelaki melayu..

Tapi sejujurnya eden tak suka emas, muehehhee

wantie said...

semalam baca paper. baju emas ni leh pikat wanita.

hamboi... tak ensem tak pe. baju tu yang ensem.. kakakaka