Pop Up Window Yang Menyakitkan Hati

hanifidrus

Salam Satu Blogger. Pernah tak kita pernah ke sesebuah blog, tetiba ada pop up window keluar. Alah macam kotak-kotak, contoh kat atas.

Tradisi mengeluarkan pop up window setiap kali kita melawat blog merupakan satu tabiat yang normal dikalangan blogger. Adakalanya pop up suruh LIKE facebook page atau pun  pop up greeting kita datang ke blog mereka.

Dan pop up window ini kebiasaannya terdapat butang pangkah kalau kita tak mahu menunggu. So kita pangkah ajer pop up window itu. Adakala pop up window yang jenis greeting "Selamat Datang Ke blog Saya" biasanya kita klik pangkah juga atau ia hilang dalam beberapa saat.

Itu semua adalah normal tapi macam semalam pop up window dia sampai 1000 saat kau kena tunggu, ini dah mengarut ...hehehehehhe.

Aku ingat tuan punya blog ini main-main ajer..aikk....tunggu sikit punya lama sampai aku terpaksa klik dua kali nak amik print screen pop up window dia ini....

Aku rasa tuan punya blog ini salah setting ler....kalau dia tak betul kan setting dia ini, sure dia tertanya-tanya kenapa tak ada orang komen blog dia...kikikiki.
Sapa nak tunggu sikit punya lama...

Aku ingat nak tunggu gak tapi bila fikirkan  1000 saat bersamaan 16 minit aku dapat blogwalking 5  atau 6 blog !!

Sentiasa berhati-hati bila buat pop up window ini. Ahhh!!! Satu lagi pop up window yang aku menyampah. Tiap kali aku klik kotak komen mesti keluar pop up iklan kat tab baru..

Kau orang pernah kena tak? Atau  pernah buat...hemmmmm. Ini pun menyusahkan juga tapi masih boleh di maafkan lagi ler. Sebab kau boleh pangkah ajer.

Mesti ada yang terasa bila aku buat entri macam ini kan... jangan marah.....
Aku marah dan kasihan  ngan blog kat atas tu...

Tak pasal-pasal pembaca semua lari dari blog dia disebabkan pop up window dia ini.
Pop Up Wndow tak salah jika kamu ada butang pangkah...Itu rules and regulation...

Anda tak boleh paksa orang untuk join atau like facebook anda tapi anda berhak untuk promosi facebook anda atau apa-apa sahaja melalui pop up window...tapi ikuti syarat yang dikatakan tadi..

Benda dah ada ..so apa salahnya pakai kan ...janji blog anda mesti mesra pembaca. Jangan macam blog kat atas tu.....hahahahahhaha





 

Share:

46 comments