Selamat Hari Jadi Sayang


Tarikh 5.01.2013 adalah tarikh hari jadi isteriku. Selamat Hari jadi Sayang buat isteriku bernama Aslinda Binti Atan. Sudah hampir 11 tahun kita bersama dan setiap umur kita yang meningkat ini mendalamkan lagi cinta ini.

Sayangku,
Aku tahu aku bukan suami yang sempurna. Suami yang suka membebel, apa nak buat itulah salah satu sikap seorang blogger yang suka membebel..hehehehehe.

Suami yang kadangkala mempunyai angin pus-pus apatah lagi kalau membawa kereta dalam keadaan jammed dan panas, membebel seorang diri dan kau hanya tersenyum melihat perangai pelik ku ini.
Pendek kata suamimu ini memang suka membebel.......

Dan perjalanan hidup ini sebagai suami isteri, pelbagai peristiwa pahit dan manis telah kita lalui. Yang pahit kita akan jadikan pengajaran untuk menjadi lebih matang dalam membentuk ikatan kita ini. Yang manis sebagai kenangan abadi kita bersama. Dan walaupun umur kita semakin meningkat, kita masing-masing masih lagi belajar memperbaiki hubungan ini.

Pasti kita akan melalui masam manis sepanjang kehidupan ini tapi itulah cabarannya kan...

Sayang,
Padaku setiap kali tahun bertambah sudah tentu umur bertambah. Namun dimataku dikau tetap yang manis seperti 11 tahun yang lalu. Senyummu bakkan semanis madu. Matamu bakkan mutiara yang berkilauan walau pun dikau ada rabun jauh...hehehehe.
Jika diizinkan Allah, jika kita bersama 100 tahun lagi , dikau tetap yang termanis, tercantik dan teristimewa di hati ini.

Sayang ,
Cintaku padamu bukan semata-mata meraikan umurmu tapi pada hati. Ingatan ku pada harijadi ini adalah sebagai tarikh pengukur....dikau sebagai cintaku dari tahun ke tahun. Pengikat kesetiaan kita bersama dengan anjakan umur yang semakin meningkat.
Lagi meningkat umurmu dan umurku, lagi bangga buat ku seperti yang aku katakan tadi, we still in love!!

Sayang,
Dikau adalah seorang isteri dan ibu yang terbaik. Ya, aku akui kadangkala nyanyian operamu terhadap anak-anak kita yang nakal bisa membingitkan telingaku... kikikiki .

Tapi itulah tugas seorang ibu. Dan aku bangga dari tahun ke tahun anak-anak kita melalui asuhanmu lebih baik menjadi lebih baik dariku. Terima kasih sayangku, tanpamu aku tak bisa menjalankan tanggungjawab yang berat ini..

Cukuplah aku mencoretkan nukilan tinta ini. Jika mahu dicoretkan ...ahhhhhh.....terlalu banyak istimewamu padaku. Nanti rakan-rakan blogger aku kata, ayat bodek yang melampau..hehehehhee.
Namun di hati mu ku tahu, apa yang ku katakan ini adalah benar.
Cuma inilah kelemahan ku, tidak bisa memperlihatkan betapa aku cinta padamu setiap hari.

Dan sekali sayang, abang ucapkan Selamat Hari Jadi Padamu.
Abang berdoa agar seribu tahun lagi dipanjangkan umur abang agar dapat menyambut harijadimu setiap tahun.

Ku coretkan disini sebagai memori yang tidak akan hilang.......

Share:

38 comments