hanifidrus

Salam satu Blogger. Hari ini tertarik nak mengulas tentang isu terpanas, terhot dan terletup  minggu ini berkenaan isu mahasiswa  UUM  kena "bambu" dalam forum "Seiring Mahasiswa Berpolitik". Aku ada menonton dalam You Tube melihat minah tu kena sergah .....hehehehehehe. Kasihan aku tengok minah tu, tapi dia tetap senyum. Cayok untuk awak Bawani!!!
Saya rasa ramai dah menonton You Tube ini dan faham apa yang berlaku...

Sebagai seorang yang profesional, tindakan Pengerusi SW1M Sharifah Zohra amatlah menjengkelkan sekali pada pandangan saya. Sebagai seorang yang mewakili satu organnisasi yang besar sepatutnya menahan sabar dan berfikir dengan tenang atas segala tindak tanduknya. Kerana ia di lihat oleh semua masyarakat disebabkan jawatannya dalam SWIM.
Lainlah kalau aku mengamuk ker, siapa nak pandang...hehehehehhe.

Sharifah Zohra atau Bawani merupakan individu yang cuba mempertahankan isu-isu yang mereka perjuangkan. Itu hak mereka!!

Selain itu minta maaf saya katakan, cara approach Bawani pun agak goyah kerana terlalu sangat lantang bersuara dan beremosi. Bila kita berinteraksi dengan manusia, sudah tentu kita mesti mempunyai ilmu berbahas yang betul. Bukannya menempelak pandangan ahli panel tersebut dari segi mengatakan Bersih adalah sah!! Adab dalam sesuatu forum soal jawab pun bukannya bertanya terlalu banyak soalan dalam masa yang sama.  Dan soalan haruslah pendek sahaja.
Kalau tak better you jadi panel atau moderator..hehehehehe
If you want to talk about Bersih....cerita tentang Bersih sahaja jangan tambahkan pasal pendidikan percuma dan lain-lain.

Dan kebiasaannya apabila pandangan anda di tempelak sudah tentu anda akan panas. Dan inilah jadinya!! Sharifah Zohra telah bertukar daripada menjadi panel kepada penguasa. Penguasa yang menekan mahasiswi tersebut dan ditambah unsur marah maka ayat yang dikeluarkan pun berbaur penghinaan....

Tapi memandangkan hak dan suara mahasiswa lebih kuat dari Pengerusi SW1M Sharifah Zohrata, maka kesalahan tersebut sudah mesti terarah padanya. Lagipun sebagai orang yang didakwa berilmu dan lebih tua maka memang wajarlah ia di "bambu" sedemikian rupa.
Sepatutnya yang tua mengajar yang muda.
Dan peringatan saya kepada mahasiswa dan mahasiswi  agar janganlah campur adukkan politik dan pembelajaran. Itu nasihat sahaja kerana semenjak Akta AUKU (kalau salah tolong betulkan yek) digubal pelajar boleh join poiltik so terpulang pada anda. Ini hanya nasihat saya sahaja.

Masalah utama salahkan pihak Pentadbiran UUM, apa ke halnya kau buat forum bertajuk "Seiring Mahasiswa Berpolitik". Dah nama forum itu politik, so memanglah isu-isu berbaur politik. Dan pihak pentadbiran kena siap sedia impaknya apabila membuat forum sedemikian. Kenapa nak buat masalah yang tak der masalah.
Dah tahu isu politik dikalangan mahasiswa tengah panas, lagi-lagi nak dekat PRU13 ini.
Wajarkah buat forum sedemikian. Saya tanya bijak pandai di UUM...?

Designed By: Hanif Idrus | Templatelib