Header Ads

David Beckham Derma Gaji

haifidrus
David Beckham mengumumkan bakal mendermakan seluruh gaji yang diterimanya dalam kontrak selama lima bulan bersama kelab Perancis, Paris Saint-Germain

David Beckham yang  telah sain kontrak selama 5 bulan sehingga 30 June 2013.
Pada waktu itu gaji bulanannya sebanyak RM300, 000 akan didermakan kepada badan kebajikan kanak-kanak.

Fulamak!!!! betapa murahnya hati beliau dan kita pasti atau harus kagum dengan beliau walaupun kita buka se agama dengannya.

Bila bercerita tentang derma menderma ini, ia buat aku sedih melihat kedaifan negara-negara islam yang miskin atau berperang.

Padahal Allah telah memberi sebahagian kekayaan dunia ini kepada beberapa negara islam ini dengan emas hitam. Sebagai contoh negara-negara pengeluar minyak amnya

Sanggup kita melihat anak-anak Islam di Somalia kebuluran tanpa makanan dan hanya berharap Bangsa-Bangsa Bersatu iaitu WHO membantu mereka.

Manakala negara-negara Islam yang kaya sibuk dengan keseronokan dunia. Membuat kerja-kerja yang tidak berfaedah seperti menampal kereta Ferrari dengan batu permata...hehehehhe.
Tahniah buat David Beckham !!!

Memang beliau ini ....tidur atas duit ler..hehhehehehe. Bestnya!!

10 comments

Qashmere said...

Baiknya hati DB..derma gaji terus..tak sangka..

Dia memang kaya la rasanya. Bukan earn dari main bola sepak. tak masuk endorsement. jadi model lagi..duit dia non stop masuk kot.

tahniah!

wantie said...

abang beckam.. mai derma kat cheq sama...

Sue PeLik said...

banyak betul gaji sampai leh derma2 kan...uhuhuu

baby comel said...

Semalam masa dgr berita tentang ni rasa cm bertuahnya bdk2 kt france sana dpt bantuan dr seorg star mcmni. Seluruh gajinya pulak tu..

#umat islam kena bersatu.. Tu je cara terbaik nk bina empayar Islam itu sendiri. Bukan dgn berperang bertelagah sesama sendiri

Remy hazza said...

baiknya beckham..... duit dlm simpanan sikit pun tak luak......

fatin amalina husna said...

baiknya dya..=)

myfreeminded said...

Gaji dia seminggu dah berapa kali ganda dari kita ni... Hehe..

Mentari Minda said...

patut...menjadi contoh kepada player malaysia....baru murah rezeki nak bermain kat luar negara.......

Mrs Velentine said...

tahniah..tabikkat beckham

hainom OKje said...

dermawan betul dia ni...