Bakar Diri Kerana Putus Cinta - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Bakar Diri Kerana Putus Cinta

hanifidrus
Seorang lelaki di Indonesia yang gagal memenangi cinta seorang rakan sekerja wanitanya yang sudah berkahwin telah bertindak membakar dirinya sendiri di pejabat mereka, menurut polis dan media semalam.

Ketika kejadian, lelaki tersebut, Mochamad Zikra, 30, cuba menarik rakan sekerja wanita itu mendekati dirinya semasa api menyambar tubuhnya. Jurucakap polis, Rikwanto berkata, Mochamad merupakan seorang pekerja logistik kargo menyimbah dirinya dengan minyak petrol sebelum membakar dirinya pada Rabu lalu.
hanifidrus
Media tempatan melaporkan bahawa dia cuba menarik anggota badan wanita yang dicintainya itu, Santi Diosaka Gumelar, yang berusia 26 tahun mendekatinya supaya badan mereka disambar api. Bagaimanapun, seorang pekerja wanita lain bertindak cuba menghalang Santi daripada turut terbakar bersama Mochamad.

"Kedua-dua wanita itu berjaya melepaskan diri daripada dirangkul Mochamad dan mereka kemudian melarikan diri keluar dari pejabat. Badan kedua-dua wanita tersebut turut melecur," kata Rikwanto. Mereka kemudian dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan manakala Mochamad kemudian diisytiharkan meninggal dunia.

"Kami mengesyaki ia membabitkan masalah percintaan," kata jurucakap polis itu. Seorang ketua detektif polis di Jakarta Timur, Entong memberitahu akhbar The Jakarta Globe, Mochamad telah bercinta dengan Santi selama dua tahun. "Disebabkan telah berkahwin, Santi menolak Mochamad," kata Entong
 

12 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum abg hanif. kesiannya. tapi tak patutlah dia pergi bakor diri. ish ish. iman tak kuat :'(

Farah Waheda Wahid said...

buat apa lah sampai nak membakar2 diri... adui...ceteknya pemikiran... banyak lagi cara penyelesaian...

Mieza Jhaa K said...

Mati dengan sia-sia..

Izzat Eshak said...

Astaghfirullah.

itu Akhil said...

uihh cinta itu mmg buta.

wantie said...

ni yg risau ni. dok jatuh cinta ngan bini irg. adei... buat tindakan yg memang tak bijak langsung...

AmyZana said...

Mungkin dia kecewa sangat kot sampai tak dapat nak kawal kekecewaan diri yg melampau. Apa-apa pun, cerita ni biarlah jadi pengajaran utk orang lain. Kalau dah bukan jodoh, kita pasrah jelah. Tak payah susah-susah nak bakar diri kemudian nak tarik orang lain sekali supaya terbakar sama

MarnieyZ said...

lol. Ini namanya cinta sehingga membakar diri. Ehh hihihi

Etuza Ezawarna said...

aduhai ceteknya iman..sedih sangat..kecut perut ni bro haniff..ngeri. Juahkan ..kuatkan iman kita. Allah maha besar....

Remy hazza said...

korban percintaan..... itulah apabila lemahnya iman...hilang akal kewarasan....

hainom OKje said...

hish buat kerja bodoh tu namanya...sendiri yg merana

MyFreeMinded said...

kalau nak bunuh diri pun bunuhlah, tapi jangan lah cara yang menyiksa sesangat tu.. aduhai... macam2 betul..