Header Ads

Kapal Persiaran Terbesar Di Dunia

hanifidrus
Sebuah kapal persiaran terbesar di dunia menjalani ujian pelayaran kelmarin apabila ia belayar dari limbungan Meyer Werft di sini, utara Jerman.

hanifidrusKapal yang bernama Norwegian Breakway itu milik syarikat Norwegian Cruise Line itu boleh membawa kira-kira 4,000 penumpang. Ia seberat 146,600 tan dan sepanjang 324 meter (m) dan lebar 40m.

Sejumlah orang menyaksikan pelayaran kapal itu semasa ia belayar di Sungai Ems. Kapal tersebut yang dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti gimnasium dan mempunyai lebih 1,000 bilik. Ia akan berlabuh di New York pada Mei depan. Artikel Penuh:

15 comments

Leeza dayasari [santai leeza] said...

bestnyer kapal ni. kan seronok dpt naik...

Isabel Diaz said...

Alangkah bestnya kalau saya dapat masuk

miz ruha said...

wah! besarnya...
bilalah boleh naik kapal persiaran...

michelle De hunny said...

kalau la dapat naik kapal tu.
hehe..

cweet pinky said...

sseram nak naek sebab seriau ngan laut :P

tirahzairi said...

wahhhhh.....seronok nie...

Normi Nieza said...

bla la blh naik star cruise..:)

TiranaAduka said...

nice post bro anep

Cik Yaya said...

sius ke corak kt kapal tu..wahhhh
happening.. =D

Mar Haini Abdul Rahim said...

besar dan cantik ! ek yg biasa2 pun xmerasa nak naik, inikan yg terbesar. hehe

Nadia Johari said...

mcm kapal titanic

Syazrin Rayhan said...

besarnye kapal.... gmbr 1 tu ada corak2 lg, menarik..

gmbr 2 tu mmg serius besar gila....

wantie said...

buat kapal besar besar. pas tu berlayar berhari hari di lautan. Prking kat tengah laut. untuk apa?
hahahaha....

klau kat sini kapal persiaran tu, orang naik tuk berjudi je.dengar gempak gilerr.. tapi kalau di gunakan untuk berjudi. Ko karam je lah kat dalam laut tu. bior padan!

Mia Kassim said...

Besarnya kapal... x pernah naik kapal besar lg..huhu

Remy hazza said...

pergh!!! besar tu bro...... remy pernah naik empress cruise jer.....