Header Ads

Operasi Ketenteraan Di Sabah Dilancarkan

 
hanifidrus
Akhirnya operasi ketenteraan telah digerakkan di Sabah. Satu serangan besar-besaran akan dijalan akan diambil alih oleh angkatan Tentera Malaysia setelah konflik ini meragut 8 anak watan Malaysia serta telah mencderakan beberapa anggota polis.

Aku berdoa keselamatan seluruh anggota kita dan sekaligus berjaya mematahkan pencerobohan orang Sulu yang agresif ini.

Inilah ujian terbesar kepada seluruh anggota keselamatan kita. Hidup  Malaysia!!! Hidup ATM!! Hidup PDRM!!!

Tahniah pada penduduk Kampung Sinalang Lama Kabogan yang telah berjaya membunuh penyangak Sulu dengan memukul dia hingga mati. Inilah semangat yang kita mahu dari semua rakyat Malaysia iaitu bersatu ketika negara ini mengalami kesusahan.

Sudah tiba masanya kita mengajar mereka. Sikap berlembut hati kita akhirnya telah memakan 8 nyawa anggota keselamatan kita ini. Ini bukan sesuatu yang perlu dirundingkan lagi.

Begitu angkuhnya mereka membunuh rakyat Malaysia.

Kalau diikutkan hati yang marah ini. Aku tak mahu seorang pun penceroboh Sulu ini di tawan. Lebih baik mereka semua mati ditembak. Tapi kita bukan seperti mereka. Tiada perasaan dan bangga membunuh rakyat kita. Kita sekarang ini mempertahankan kedaulatan negara.

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dijangka melancarkan serangan besar-besaran dalam masa 24 jam bagi menamatkan pencerobohan tentera Kesultanan Sulu di beberapa daerah di Sabah.

Difahamkan kawasan yang menjadi fokus utama serangan adalah Kampung Tanduo, Lahad Datu di mana ketua penceroboh, Raja Muda Azzumudie iaitu adik kepada Sultan Sulu, Sultan Jamalul Kiram III bersama lebih 100 pengikutnya berkubu.

Ketika ini, anggota penembak tepat Tentera Darat ditempatkan di beberapa lokasi strategik dan difahamkan, tiada lagi sebarang rundingan bakal dibuat sebaliknya misi kali ini adalah menumpaskan ke semua musuh.

Disini saya memperlihatkan senarai nama anggota polis kita yang terbunuh di Semporna semalam.

Sulu


 Marilah kita beramai-ramai sedekahkan Al-Fatihah kepada mereka yang berjuang mempertahankan negara ini. Jumlah anggota polis kita yang terkorban setakat ini 8 orang.
Semoga mereka ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman yang berjihad mempertahankan kedaulatan negara ini..

22 comments

Normi Nieza said...

pray for sabah..aamiin..

Wana Owen said...

al-fatihah kepada perwira yang gugur.

Che Rosliza Che Mat said...

Al-fatihah untuk pejuang yg gugur...

Isabel Diaz said...

Baguslah kalau macam tu tapi saya bimbang pakwe saya pulak yang nak kena dihantar kat sana.. Aduh, peninglah fikir masalah yang dibuat kesultanan sulu sial nie..

Ina ZaLinA said...

moga konflik ini tamat secepat mungkin sbb tak sanggup dengar anggota kita yang terkorban..
alfatihah kepada yang terkorban...

Farisha Lyssa Farish said...

terbaca status oleh PDRM ;- Jangan Sesekali Menyebarkan Maklumat tentang kedudukan Polis & Tentera di laman sosial FB, Twitter dan sebagai nya sebab mungkin pengkhianat negara juga sedang membacanya!!!!

ayut said...

PrayforSabah...tapi beknya lokasi xmention..skrg dunia cyber.blh je crik mklumat.Al-fatihah buat mangsa yang terlibat.Seoga kemelut ini akan dapat diselesaikan dan tiada lagi pertumpahan darah.amin.

Hanif Idrus said...

Kita sebagai blogger kena dengar peringatan yang dikeluarkan oleh PDRM..jik aternampak mana2 roadblock jgn mention kat laman sosial nanti pihak musuh tahu..!!

MaMa Rey said...

pray for sabah..
sedih dgn pewira2 kita yg terkorban..

betul tu Hanif..bila nampak anggota bertugas dimana2 ta perlu nak hebah2kan..

Anonymous said...

dah tak ade kapalterbang tentera ke wehhh.... biar betul ni, macan nak gi melacung ke sabah je...

Cheq Kaq said...

Semoga Allah melindungi pejuang2 negara..

Sukma Haron said...

semoga perwira kita selamat pergi dengan semangat pejuang fisabillah....
http://ceritamayapersada.blogspot.com/2013/03/kenapa-tentera-belum-serang-penceroboh.html

Bin Muhammad said...

Salam,
Betul tu...masa bertolak ansur sudah tamat. Tiada lagi belas kasihan... Hutang nyawa harus di bayar. Semoga kejayaan buat ATM dan Polis dan keadaan kembali aman.

wantie said...

al fatihah utk para pejuang yg gugur. jgn politikkan menda ni boleh tAk. nyawa manusia amat berharga.

sedih bila insident ini di kaitkan dgn politik

Seneorita Baharin said...

Al-Fatihah...
Semoga semuanya selamat disana.aamiin..

❤Kamsiah❤ said...

sedih dan marah bila ada sesetenagh pihak menyamakan polis yg terkorban sbg anjing kerajaan...
walau apa pun fahamna politik,soal nyawa dan keselamatan negara jgnlah di gadaikan..

tirahzairi said...

sama2 kita doa

TiranaAduka said...

salam enep....
insya-allah dengan campur tangan pihak tentera.....situasi akan kembali pulih....

Mar Haini Abdul Rahim said...

betul2, ikutkan kegeraman mahu sj nyawa di bls nyawa. Allahu Akbar, selamatkan pejuang2 negara !! hny Allah dpt balas kestiaan mrk sgup bergadai nyawa..

nawza said...

Doa rakyat Malaysia untuk perwira negara..UNITE 4 PEACE!

Remy hazza said...

kita doakan semoga semuanya berjalan lancar...kalau boleh tiada pertumpahan darah...... keamanan yg kita cari.....

Budak Kampung said...

pray for sabah