Header Ads

Perkhidmatan Mencuci Mata

cuci mata

cuci mata
Iskkkk..berani kasi orang cuci mata kau!!
Seorang tukang gunting rambut menggunakan sebilah logam kecil untuk mencuci mata seorang pelanggan di sebuah taman di Chengdu, wilayah Sichuan, China pada 12 April lalu.

Mencuci mata merupakan amalan tradisional penduduk China yang dipercayai akan menyebabkan penglihatan menjadi lebih terang.
Tukang gunting rambut itu, Liu Deyuan menyediakan perkhidmatan mencukur rambut termasuk membersihkan mata pada harga lima yuan (RM2.45).

Deyuan menggunakan logam kecil itu yang dimasukkan ke dalam mata di tepi kelopak semasa dia membersihkan mata tersebut.
Dia menyediakan perkhidmatan itu sejak tujuh tahun lalu

Kalau di Malaysia istilah cuci mata ialah melihat sesuatu yang indah..hehehehehe

11 comments

Sang Kerapu said...

Sungguh indah bila mata dicuci di Malaysia tapi jaga jaga..... Ada yang memerhati. Yang isteri perati gelagat si suami, yang suami perati gelagat si isteri

Nur Fahz said...

Tudiaa tak pedih ke?kita kalau masuk habuk kecik pun dah terasa pedihnya apatah lagi logam.

baby comel said...

yelah, cuci cuci mata.. errk, takut la sebab mata ku sgt la sensitif. tak sanggup

Kathy Rbain said...

adoi..tak naklah kathy..hhuhu..

Waazin Aiman said...

mata aku ni.. lama dah x dicuci bro.. hehehe...

wantie said...

tak sanggup. ngeri rasanya.

MyFreeMinded said...

guna logam lak tu... takut... seram...

Monyet Rimau said...

tak bahaya ke? huhu...aku nak bagi orang sentuh mata pun x berani...risiko besar...

- Admins blog 3 dalam 1
http://blog3dalam1.blogspot.com/

- Facebook fan page
https://www.facebook.com/MingHuiRaingerzAwesomeCollections

- Ping blog artikel @ Facebook
https://www.facebook.com/groups/kakipingdotcom/

Sukma Haron said...

cuci mata dengan air jer...

Remy hazza said...

betul tu bro... kat malaysia cuci mata cara lain...he3

hainom OKje said...

Dah baca entri pasal ni ....kat mana tah....hish! Seram nengoknya..