Header Ads

Tinggalkan Majlis Kahwin Demi Tugas

earthquake at China

Aku pun susah nak cakap. Samada tanggungjawab atau minah ini gila kot ....hehehehe. Tengah solek tetiba bergegas dengan baju pengantin pergi interview orang.

Siap ada bunga lagi kat tangan dia. Sebaik-baiknya kalau komitmen tukarlah baju dulu kot. Mungkin pandangan orang  lain dia komitmen tapi aku rasa dia nak ambil kesempatan expose diri...

Seorang wartawan sebuah stesen televisyen, Chen Ying sanggup meninggalkan majlis perkahwinannya apabila dia membuat laporan tentang kejadian gempa bumi yang berlaku di wilayah Sichuan, barat daya China kelmarin.
earthquake at China
Ketika kejadian, Ying disolek sebelum majlis perkahwinannya berlangsung. Menurut laporan media tempatan, ekoran gegaran gempa bumi berlaku di sini, dia yang masih berpakaian pengantin sanggup membuat temu ramah dengan penduduk dan membuat laporan tentang kejadian tersebut secara langsung.

Lebih 200 orang terbunuh dalam kejadian itu selepas berlakunya gempa bumi sekuat 6.6 pada skala Richter dengan kedalaman 12 kilometer dan berpusat dekat bandar ini

17 comments

Lelaki Ini said...

wah, komited betul.

Ann Ishak said...

demi tugas untuk negara hahaha

Etuza Ezawarna said...

demi tugaspun ada, tapi lepas tu naik reputasi kot...

Harun Ar said...

Memanfaatkan kesempatan saat ada peristiwa langka, sambil bikin sensasi diri..... begitu barangkali Bang

Bin Muhammad said...

Salam Tuan,
Ini Komited xkena gaya...nak publisiti sebenarnya tu..

Rapunzeel Cikilolo said...

hahaha.

cerai kot nanti...

Anis said...

ni mengada nama dia. hehe.

MarnieyZ said...

kesian husband dia. hahaha. Nak show off bju kahwin, motif utama. :P

❤Kamsiah❤ said...

tugas lbh penting dari bakal suami hehe

wantie said...

hahaha... mcm ni pun ada. Demi tugas ku harungi jua. tahniah..

Mia Kassim said...

Komited atau publisiti ?

Leeza dayasari [santai leeza] said...

wow.... terfikir kejap. haaaaaaaaaa

Athirah Farah said...

hoho.. komit gile dengn kerje.. hebat bohh... hehehe :)

hainom OKje said...

kena bagi bonus lebih ni...hehe

Remy hazza said...

maklumat utk negara lebih penting...cayalah.....

Pokok Manggis Depan Rumah said...

semangat betul dia dengan kerja.
kasihan kat sana kene gempa bumi..

amir rofie said...

komited to work tapi tak kena tempat.