Tinggalkan Majlis Kahwin Demi Tugas

earthquake at China

Aku pun susah nak cakap. Samada tanggungjawab atau minah ini gila kot ....hehehehe. Tengah solek tetiba bergegas dengan baju pengantin pergi interview orang.

Siap ada bunga lagi kat tangan dia. Sebaik-baiknya kalau komitmen tukarlah baju dulu kot. Mungkin pandangan orang  lain dia komitmen tapi aku rasa dia nak ambil kesempatan expose diri...

Seorang wartawan sebuah stesen televisyen, Chen Ying sanggup meninggalkan majlis perkahwinannya apabila dia membuat laporan tentang kejadian gempa bumi yang berlaku di wilayah Sichuan, barat daya China kelmarin.
earthquake at China
Ketika kejadian, Ying disolek sebelum majlis perkahwinannya berlangsung. Menurut laporan media tempatan, ekoran gegaran gempa bumi berlaku di sini, dia yang masih berpakaian pengantin sanggup membuat temu ramah dengan penduduk dan membuat laporan tentang kejadian tersebut secara langsung.

Lebih 200 orang terbunuh dalam kejadian itu selepas berlakunya gempa bumi sekuat 6.6 pada skala Richter dengan kedalaman 12 kilometer dan berpusat dekat bandar ini

17 comments

demi tugas untuk negara hahaha

demi tugaspun ada, tapi lepas tu naik reputasi kot...

Memanfaatkan kesempatan saat ada peristiwa langka, sambil bikin sensasi diri..... begitu barangkali Bang

Salam Tuan,
Ini Komited xkena gaya...nak publisiti sebenarnya tu..

ni mengada nama dia. hehe.

kesian husband dia. hahaha. Nak show off bju kahwin, motif utama. :P

tugas lbh penting dari bakal suami hehe

hahaha... mcm ni pun ada. Demi tugas ku harungi jua. tahniah..

hoho.. komit gile dengn kerje.. hebat bohh... hehehe :)

maklumat utk negara lebih penting...cayalah.....

semangat betul dia dengan kerja.
kasihan kat sana kene gempa bumi..

komited to work tapi tak kena tempat.