Header Ads

Di Sebalik Perhimpunan Suara Keramat Di Kelana Jaya

Blog aku ini selepas PRU13 ini dah macam Blog Politik lak..hehehehehehehe.
Tapi apa nak buat kan keyword tertinggi untuk minggu ini...

Semalam aku dengar 50,000 atau 120,000 orang yang hadir di Stadium Kelana Jaya untuk mendengar ceramah DAI.

Antara ucapan Anwar ialah ....
Kita tidak akan selesaikan pertarungan ini ... suara rakyat suara keramat,” tegasnya disahut sorakan penyokong PR.
“Ya saya Melayu, saya bangga menjadi Melayu, saya nak tanya Najib, apa masalah Cina pertahankan hak mereka atas nama demokrasi?
Apa salahnya bagi orang Melayu, Cina, dan India mempertahankan hak mereka benci dengan rasuah dan kezaliman,” soal Anwar lagi.

Antara komen pihak  lain....
Tapi ada pihak yang mendakwa, perhimpunan kali ini disertai oleh  80% Cina, 18% Melayu, India dll 2% .Ini bukan himpunan rakyat Malaysia....hahahahha.
18% Melayu tu yang tak sedar diri!!

Anda semua pikirlah apa yang terbaik untuk negara kita ini. Kalau cakap banyak-banyak kang kata aku rasist...hehehhehee.

Tapi secara peribadi, sekarang ini PRU13 tengah kecoh tentang sentimen Cina yang tinggi dan sentimen Kemelayuan.

Sepatutnya janganlah buat benda-benda macam ini dulu. Kasi tenang dahulu..hemmmm..Itu pendapat aku ler...Lihat gambar dan fikirkan sendiri.. ( Gambar ini aku ambil kat Google....)
Don't Abuse The Power!!!

Perhimpunan Suara Keramat Di  Kelana Jaya
 
Perhimpunan Suara Keramat Di  Kelana Jaya



 

22 comments

Kathy Rbain said...

adoiyai..untuk apa semua tu..keputusan PRU kan sahih?pening kepala tengok dorang ni semua la..

Yan Ty said...

No Komen. Just see Malays in Penang untuk renungan bersama cukup la. Jangan one day jadi like Singapore cukup.

Ibu Amirul said...

NTAH APA2...
DAH KALAH DAH LAH....
DULU MEMANG KESIAN NGAN DIA
TAPI SEKARANG MENYAMPAH SEBAB DIA BERJUANG BUKAN UNTUK RAKYAT TAPI SAJA NAK MELUNASKAN DENDAM KESUMAT....

Farah Waheda Wahid said...

x berani nak komen lebih2...tapi ramainya...

Harun Ar said...

Ramai benar suasana kampanye bang....

inche hlovate said...

bila la semua ni nak berakhir

onlajer said...

perghh ramainya aku tak tengok lagi rakamannya

Anonymous said...

Inilah manusia yang katanya memperjuangkan demokrasi tapi x mahu terima hasilnya. Camna nak ngukum ni? Pasrah pada Allahlah...

Remy hazza said...

harap semua sedar dgn apa yg dilakukan....... renung kembali kesan dan tujuannya.....kita utamakan bangsa dan agama....

Yumida Huda said...

meriahnye..
klo org g kenduri semeriah ni..sure lauk x cukup..hehe
tetibe rasa lapo...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

macam-macam ada..

Budak Kampung said...

kalau BK komen kang mesti kena bang so diam je la

meh join sini http://www.mimbarhatiku.blogspot.com/2013/05/teka-teki-harga.html

MRie RNie said...

Well just singgah baca jer. Malas nak komen yang berbaur politik ni. sebabnya bila kita suarakan pendapat kita, depa mana nak terima. tak kisahlah depa penyokong pihak mana sekali pun. yang penting wa NEUTRAL.

Anonymous said...

Harap kita semua dapat berfikir secara rasional. Saya lihat di satu pihak, apabila kalah terus buat post mortem mencari kelemahan diri. Ada pulak asal kalah je terus tuding jari kpd orang lain. Apa dia ingat semua orang suka pada dia ke?

Anonymous said...

kalau ramai cina dari malayu nak buat apa

Anonymous said...

Orang Melayu Berbudi Bahasa bukan melolong-melolong macam monyet

boni kacak said...

:)

Delimasari said...

kte takut

wantie said...

kali ni aku nak bersuara pulak. sebab dah terang benderang tapi duk nak suluh jugakkkkkkk...

sokong HI bila ckp 18% melayu tak sedar diri. Bangunlah dari lena.

bukan perkauman ke hape ke. Ada my freind kat office dia . majority cina. kena bidas habis habisan. pi kerja pun mcm dok bengkak je telinga.

Memang la pemimpin cakap nak bantu semua kaum. tapi sape yg lebih dapat kalau C*** yang berkuasa.

tengok le apa nasib namawe bila kutuk malaysia.- siap leh wat filem lagi tu.

apa melayu nak semua cina nak. Tengok je la kat penang ni. asal ada Astaka makan melayu mesti cina nak masuk berniaga jugak. Tapi bila ada Astaka makan Cina ada ke melayu yang sanggup nak berniaga?

jgn sampai hak pelajar melayu kat UITM tu di tuntut oleh cina jugak.

Mula minta kerakyatan. dah dapat ic merah. mintak lak IC biru. pas tu boleh mengundi. pas tu nak jadi peminmpin. sebab nak penuhi suara rakyat cina. pas ni nak mintak apa lagi? nak mintak perintah negara pulak ka? demokrasi demokrasi gak. tapi jgn sampai melayu hilang hak.

wantie said...

tengok la penang sekarang ni. habis bukit bukau di gondol di buat rumah mewah. rega juta juta. ada melaytu nak beli ka? mesti org depa yang ramai beli kan..kan...

hainom OKje said...

No komen....pasal politik ni... yang tak tahannya orang tu pegang bulan tu!

Ayesha Ramlee said...

tak boleh belah mokcik bertudung tu... komain lagi kau ye, tangan yang tak tahan tu... udah2lah