Header Ads

Hobi Memancing Menyeronokkan

Hobi Memancing
Salam Satu Blogger. Aku tarik balik kata-kata aku dahulu bahawa Hobi Memancing Membosankan.
Rupanya ia  menyeronokkan bila mendapat ikan, feeling tarik ikan memang best.

Semalam kami gerak dalam pukul 6.30pm dan balik pukul 7.00am. Kalau di ikutkan hati mahu balik lewat sikit tapi2 members aku lak kena mabuk laut. Sepanjang malam muntah-muntah ..hehehehe.

Malam tadi ombak agak teruk jugak ler. Lain macam goyang tongkang tu sampai 2 kawan aku tumpas. Lalu kami memancing dekat-dekat ajer.

Aku syukur alhamdulilah kerana tak mabuk laut sebab aku duduk kat belakang bot. Lagi pun cikgu memancing aku temankan aku dan mengajar aku, so tak kena mabuk laut.
Lagipun pagi-pagi tadi aku dah telan 2 pil angin dan petang masa nak tolak aku telan lagi 2 biji.

Tangkapan tak berapa banyak ler tapi aku dapat menimba ilmu bagaimana nak pasang umpan sotong. Dan paling penting aku dapat tangkap 5 ekor ikan!!! Memang puas hati aku..hehehehehe.

Lihat gambar masa nak balik. Aku tak ambil banyak gambar sebab aku ambil banyak video...hehehehe
Maaf..muka tak hemsem...muka orang laut..hahahhahaha


Hobi Memancing

Hobi Memancing

Hobi Memancing

Hobi Memancing

Hobi Memancing

Hobi Memancing

Hobi Memancing

17 comments

PakcikLie PCL said...

mmg pcl sokong. tp bg yg tak penah cuba atau dah cub memancing tp x dapat ikan tu yg buat kecewa...membosankan. xtvt memancing ni lbh kpd hobi dan minat .tak cuba mana nk dapat merasakannya.

Monyet Rimau said...

memang seronok...lagi2 time dapat ikan hehe

admin blog 3 dalam 1
http://blog3dalam1.blogspot.com/

Rapunzeel Cikilolo said...

seronok mcm mana pun aku tak faham. sebab aku selalu teman je...

haha!

Isabel Diaz said...

Besarnya ikan (^_^)

Mia Kassim said...

Saya masa budak2 dulu memang suka sangat memancing....walaupun lama menunggu ikan nak makan umpan tapi bila dah dapat hasilnya memang terasa berbaloi sangat....hehe

Mieza Jhaa K said...

Wahh lumayan kalau dpt ikan sebesar tu.. sedapnya balik goreng, 3 rasa ke.. sluurrpp

my notes said...

klu saya pi join , confirm krim uv protections penuh satu badan ... hahahaaa

Shaiful Zaidi said...

Wah...kalau dapat ikan memang syok memancing..

Fairul Azmi said...

Habislah, dah datang seronok. Banyak masa habis mancing lepas ni :)

Teacher Basariah said...

memancing ni seronok bila dapat ikan je..klu tak dapat terusla bosan..huhu

inche hlovate said...

dulu masa kecik2 selalu mncing dekat kolam belakang rumha..memang syok time ikan makan umpan haha

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

kalau dah dapat hasil...tentu lagi semangat nak memancingkan..

sobri yaacob said...

memancing memng best!! ni kat area mana ni bro??

afzalsukasuki said...

aku cuba nak memancing, tapi semangat tu tak datang2 la.so akibatnya setiap kali aku folo ipar duai aku pegi memancing mesti aku bantai tido huhuhu :D

baby comel said...

Kita msa kecik suka memancing. Tp dah besar errk kayu pancing pun dah tak kenal hehehe.. Lagipun xmo la nanti mabuk laut. Jom g langkawi kita sauk sotong :)

siti fatima Arifin said...

jom candat sotong plak ...musim dia dah nie..

hainom OKje said...

Hish....sapa kata tak hensem...bini tengok tu meleleh air liur haha...
So semalam surelah masak ikan pancing ni!