Kewajaran Mengguna Mak Andam Lembut Lelaki? - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Kewajaran Mengguna Mak Andam Lembut Lelaki?

Mak Andam Lembut

Salam Satu blogger. Sebenarnya aku dah lama nak cerita pasal Mak Andam Lembut. Bila dah start cuti sekolah ini baru aku teringat kembali...hehehehe
First at all, jangan marah pada aku jika penulisan kali ini agak tegas.

Dalam tahun aku rasa sudah 3 kali aku melihat ramai pengantin perempuan menggunakan Mak Andam Lembut. Dan rata-rata mengatakan Mak Andam Lembut ini nilai kerjanya adalah lebih baik dari  wanita sebenarnya. Dan aku akui kebanyakkan designer terkenal di Malaysia ialah lelaki.

Mak Andam Lembut ini dari sebenarnya lelaki!!! Aku pun hairan kenapa ibu bapa pengantin perempuan boleh membenarkan si tukang andam lelaki lembut menyentuh dan melihat dengan rakusnya tubuh anak perempuan mereka.

Mak Andam Lembut
Dah namanya Mak Andam, sudah tentu wajah anak perempuan mereka akan dibelek oleh lelaki ini. Ada ketikanya, wife saya pernah melihat, mak andam lembut ni sibuk betulkan baju si pengantin perempuan ini.

Mungkin kita terlepas pandang perkara macam ini kerana perwatakan lembut mereka seakan-akan wanita, telah memberikan kita kepercayaan kepada mereka menguruskan anak perempuan kita. Masalah mereka untuk menyerupai wanita itu perkara kedua tetapi dari segi kekuatan fizikal dan batin mereka adalah seorang lelaki!!

Memang cukup berbahaya melepaskan anak perempuan anda berduaan bersama Mak Andam Lembut ini. Nafsu ini bukan dikira datang kau lembut ker tak?

Buatnya masa dia solek anak perempuan anda yang gebu dan manis tu, nafsunya bergelora dan hanya anak kau berdua sama Mak Andam Lembut kat bilik tu.  Mak bapa pula sibuk kat luar uruskan majlis perkahwinan. Habislah!!!

Lagi satu bukan mahram kita, tak sempat suami dia nak pegang bakal isterinya. Si Mak Andam Lembut ini dah tengok dan  pegang satu badan bini hang...hehehehehehhe.

Mak Andam Lembut
Punyalah suasah payah ibu bapa pengantin perempuan nak kawal anak perempuan mereka tapi bila nak kahwin. Diserahkan pada Mak Andam Lembut ini lihat dahulu!!

Paling penting kita bersubahat dalam mewujudkan Lelaki Lembut di Malaysia ini. Kita seolah-olah menyokong lelaki lembut yang berwatakan wanita tidak salah!!

Dan bidang kerja  Mak Andam ini adalah hak eksklusif wanita, biarkan golongan wanita yang menguruskan bidang kerjaya ini. Bukannya hak seorang lelaki!!!

Saya minta maaf kepada semua pihak. Ini adalah tugas saya dalam menegur tersalah pandang dalam masyarakat kita ini. Walau hebat macam mana sekali pun Mak Andam Lembut ini, ianya tetap salah apabila konsepnya lelaki dan wanita bukan mahram bersama!! Apatah lagi menyentuhnya..

Sila perbetulkan kalau saya salah dalam hal ini. Tapi jangan marah-marah kat aku....huhuhuhu.

15 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum abg hanif! sheila sokong 100% entri abg hanif ni. sheila sendiri tak paham kenapa pasangan kawin, khususnya orang Islam upah mak andam lembut ni. bak kata abg hanif, dipegang dibelek. nauzubillah. mujur sheila kawin pakai mak andam perempuan. tulen! isu mahram ni WAJIB diingati, bukan boleh dibawa main. sedih tengok masyarakat yang tak amik pusing isu agama Islam :(

AiSyA LiEzA said...

heehheh...~~ make up sndiri r nnti..xla tebal sgt...rimas kalau pakai mak andam.. berinci2 dia tampal bedak kat muka --'' uhh

Kathy Rbain said...

kathy rasa lebih elok kita guna mak andam wanita 'tulin' bang..kalau dia bukan muhrim kita..kang terbatal air sembahyang pengantin perempuan bila bersentuhan dengan mak andam lembut..

Normi Nieza said...

setuju..:)

Normi Nieza said...

setuju..:)

Bin Muhammad said...

Salam tuan HI,
Saya sgt3 bersetuju dgn tuan.. Orang nampak spt remeh jer benda ni tapi hukum tetap hukum...Haram tetap haram! Good Entry...good sharing!

Farah Waheda Wahid said...

yup...ada kebenarannya bang... tapi yelah...might be disebabkan kelembutan itu kita terlepas pandang... atau lupa yang sebenarnya mereka bukan muhrim...

Izzat Eshak said...

Dari dulu tak minat 'pak' andam ni. Biar je orang pompuan yang uruskan pengantin kan molek gitu =)

Syaz Blackrose said...

setuju.. sokong sangat2..

dilla said...

mekap sendiri ah , ape nk upah2 plak haha . mahal tau upah2 mak andam ni apetah lagi pak andam

MyFreeMinded said...

betul tu Haniff, tapi ramai antara kita bila bab yang dikatakan "remeh" dipandangs ebelah mata, buat2 tak nampak hukum yang jelas terpampang...

husna zahidi said...

sungguh!! kalau boleh nak elak dr dapat pak andam nih..

tengok cara diorang pon husna dah rasa lain macam..apatah lg nak dekat..=P

Teena Tna said...

Teena awal2 dah cakap kt mak, nnt kawen nk mak andam pompuan, x nk mak yah...mak ckp okayyyy..

wantie said...

alhamdulillah.. kawin dulu mak andam perempuan. syukur sesangat.

tu la kekadang kita terlepas pandang. Yang si laki kena tunggu akad nikah bagai kalau nak masuk bilik .

mak andam lembut tu selamba je kan..kan.. masuk bilik pengantin pompuan.

hainom OKje said...

Kadang tu bila mak andam lelaki ni gaya solekan pun dah macam dia jugakkan...Tapi tak dinafikan mmg lain jadinya pengantin tu