Polis Indonesia Gangnam Style Tenangkan Tunjuk Perasaan

 Gangnam Style
Satu pendekatan yang menarik melihat teknik yang dilakuakan meredakan "tension" oleh pihak polis Indonesia. Jika cadangan ini di beritahu pada saya sebelum perkara ini dilaksanakan sudah pasti say aakan menolak!! Seolah-olah tak logik!!

Tapi sebenarnya dari psikologi ia memang berkesan!! Saya tabik pada pencadang yang membuat cadangan ini. Lain dari lain. Tahniah pada polis Indonesia..

Sekumpulan anggota polis wanita di Indonesia mengambil pendekatan luar biasa untuk mengawal orang ramai yang berhimpun sempena Hari Buruh di Jakarta baru-baru ini.

Kumpulan anggota polis wanita itu telah menyelinap masuk ke dalam kumpulan penunjuk perasaan tersebut lalu mempersembahkan tarian Gangnam Style untuk menghiburkan para penunjuk perasaan.
 Gangnam Style

Beribu-ribu penunjuk perasaan di bandar Surabaya dekat Jawa timur di sini bersorak kegembiraan apabila kira-kira 80 pegawai wanita tersebut melakukan tarian kuda yang dipopularkan penyanyi rap Korea Selatan, Psy menerusi muzik videonya, Gangnam Style.

Sebahagian daripada 5,000 penunjuk perasaan itu kemudian turut tidak melepaskan peluang menyertai anggota polis berkenaan melakukan tarian kuda.

Kesemua anggota polis itu memakai pakaian seragam biasa yang berwarna gelap bersama cermin mata hitam dan topi.

"Kami telah berlatih sejak tiga hari lalu. Saya fikir ia satu tindakan yang betul kerana berjaya membantu semua orang untuk bertenang dan gembira," kata pegawai tertinggi polis wanita di kawasan tersebut, Elly Wahyuningtyas.

Tambahnya, mereka telah melakukan tarian itu sebanyak dua pusingan yang mengambil masa selama setengah jam.
"Mereka semua juga kelihatan cantik," tambahnya

 

12 comments

wah cm bgus je cara dia..
tak sgka brkesan plak ek?
haha

pergh... kena aprov skrg komen..adoi.

mmg lain daripada yg lain. hahaha

Hish.. Terus bertukar tujuan berhimpun tadi.. Hahaha..

bagus..dunia sekarang penuh hiburan. nak redakan tunjuk perasaan pun kena lah ikut peredaran masa kan... syabas la.

pas ni kena hire polis yg pandai menari la pulak yer. kat malaysia ni pun banyak jugak tunjuk perasaan.

cadangkan kat polis malaysia wat tarian inul. compom reda tunjuk perasaan. bapak bapak pun leh layan . hahahaha....

mau garu kepala penganjur. kikikiki

hahahaha, kemain bergangnam plk