Jerebu dan Puntianak - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Jerebu dan Puntianak

Jerebu dan Puntianak
Pada suatu malam, 3 ekor pontianak sedang bertenggek di atas pokok sambil bergaduh tentang kehebatan masing-masing. Ketiga-tiga mengaku diri mereka hebat. Untuk menentukan siapa paling hebat mereka pun bersetuju membuktikan kehebatan masing-masing .

Pontianak A terbang dengan sepantas kilat. 15 saat kemudian, dia balik semula ke pokok tersebut. Kelihatan ada kesan-kesan darah di sekitar gigi.
Pontianak A : Kau orang nampak rumah tu?
Pontianak B : Nampak.
Pontianak C : Nampak.
Pontianak A : Satu rumah tu habis aku kerjakan.

Pontianak B pula terbang lebih pantas dari Pontianak A . 10 saat kemudian, dia balik semula ke pokok tersebut. Kelihatan ada darah bukan setakat pada gigi, malah pada keseluruhan mulut pontianak tersebut.
Pontianak B : Kau orang nampak kampung tu?
Pontianak A : Nampak!
Pontianak C : Nampak!
Pontianak B : Habis satu kampung tu aku kerjakan.

Sejurus lepas itu Pontianak C pula terbang lebih pantas dari Pontianak A dan B . Dalam masa 5 saat je dia kembali ke pokok tersebut. Kelihatan darah mengalir-ngalir bukan sahaja pada mulut, malah pada keseluruhan muka pontianak tersebut.
Pontianak C : Kau orang nampak tembok kat hujung sana tu?
Pontianak A : Nampak!
Pontianak B : Nampak!
Pontianak C : Err... tadi aku tak nampak...
Jerebu punye pasal.......

11 comments:

Kisah Si Dairy said...

lawak petang..hehe

Jue Derella said...

Kuikui... lawak sengal...

Isabel Diaz said...

Hahaha.. Tak ada rezekilah nampaknya pontianak time jerebu nie.. Asyik tak nampak jer..

Kathy Rbain said...

heheehhehehe...kelakar...

Anak Pak Muin said...

hhahaha

wantie said...

Sian pontianak c tu.

Joanna Yunus said...

Hehehe...

potia casadelarossa said...

hahahaha... nasib tak langgar tembok

Sukma Haron said...

jerebu punya pasal......

Remy hazza said...

hu3...sakit tu.........untung ada jerebu.....

hainom OKje said...

Dah pernah baca jugak kisah ni...