Kisah Orang Malas - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Kisah Orang Malas

 Malas
Pada masa dahulu, ada sebuah kampung di mana semua rakyatnya amat rajin belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas.
Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku, katanya, “Patik adalah yang paling malas.”

Raja pun bertanya, “Apa tahap malas tuan hamba?” Lalu jawab lelaki tersebut, “Kalau patik hendak makan, ada orang yang suapkan patik.”

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi lalu berkata, “Patik lebih malas lagi daripada dia tuanku.”

Tuanku pun bertanya kepadanya, “Sampai mana pulak tahap malas tuan hamba?” Maka jawabnya,

“Kalau patik makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan.”

Maka raja pun terdiam seketika. Tanpa disangka² datang seorang budak lelaki kepadanya sambil berkata,

“Patik adalah yang paling malas tuanku.” Raja pun bertanya, “Bagaimana pula tahap kemalasan kamu si budak?” Budak itu pun menjawab, “Nak cite pun malas.”

18 comments:

Damia Umairah said...

Salam hahahah, nak cakap pun malas tang tu lawak kihihhh,

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Tahap nak cerita pun malas.

Rapunzeel Cikilolo said...

huahua...

memang paling malas...

Anak Pak Muin said...

nak citer pon malas..

ini serius yg paling lawak..hahahaha

Kathy Rbain said...

hehehehehhe...kelakar la pulak..

tarmizi said...

Nak komen pun malas

Isabel Diaz said...

Hahaha.. Dah sah2 dye paling malas

Mieza Jhaa K said...

Hahahahaha... sakit perut ketawa last sekali tu...

#ciksuzlin said...

aaaaaaa <-mls type

Sukma Haron said...

haha...nak komen pun malas.....

Normi Nieza said...

mcm2 mls ada..haha

afzalsukasuki said...

kalau aku kata 'aku nak komen pon malas'..nampak benau nipunya kan?kan?kihkihkih

Mira Adzlia said...

hahaha..mmg malas sungguh tu

Teacher Basariah said...

apa hadiah nyer ye?hehe

wantie said...

hahahaha.... tahap tepu dah malas tu.

tenku butang said...

hahahaha.. org yg ketiga tu lea akan dipilih kannn.. hihihi..

salam.. teman datang curi2 masa kunjungbalas tuan tanah disini.. thanx sudi singgah n baca entri teman yea.. jangan lupa singgah selalu yea.. heee.. salam meriah..

Remy hazza said...

he3..... nak baca pun malas...... boleh menang tak?

hainom OKje said...

hahaha....memang tahap malas gaban tu..