Menangis Air Mata Darah - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Menangis Air Mata Darah

Air Mata Darah
Doktor di Chile bingung apabila seorang wanita mengalirkan air mata darah.
Yaritza Oliva ketakutan apabila kejadian ganjil itu mula menimpanya awal bulan ini.

Sejak itu, tanpa sebarang amaran, mata wanita berusia 20 tahun itu mengalirkan darah beberapa kali sehari.
Yaritza mengunjungi doktornya tetapi apabila tiada tanda jangkitan ditemui, dia disuruh pulang dengan diberikan ubat titis mata untuk menangani kesakitan yang menurutnya, tidak boleh digambarkan dengan kata-kata.

Ibu bapa Yaritza meminta rakan dan jiran di Purranque untuk membantu mereka mengumpul wang secukupnya bagi membolehkan wanita itu dirawat pakar mata.

Air Mata Darah
Bapanya, Jose yang bekerja sebagai tukang kayu, merayu dalam satu rancangan televisyen tempatan dengan berkata: “Letakkan tangan di dada anda, lihat keadaan kami dan bantu anak kami.”

Yaritza mungkin menghidap penyakit yang jarang berlaku yang dikenali haemolacria. Penyakit itu menyebabkan penghidapnya mengalirkan air mata mengandungi darah.

Setakat ini hanya terdapat tiga kes yang dicatatkan yang mungkin menjadi tanda kepada penyakit lebih serius atau ketumbuhan atau berpunca daripada paras hormon yang tinggi pada wanita subur

11 comments:

Isabel Diaz said...

Ee, takut pulak aku dengar tapi kakak nie ada bakat jadi pelakonlah. Pelakon drama seram. Huhu..

Kathy Rbain said...

takut juga asyik keluar darah je...

Dear KHY said...

eee raa geli plak bila tengok darah tu. hmm kunfayakun

Jie Susanos said...

kali pertama dgr ni..

Miss A said...

uishhh, dugaan ALLAH nak bagi ni. gulp!

wantie said...

Misterinya...

Mieza Jhaa K said...

Waa menggerunkan..kalau saya, tentu dh pengsan..mabuk darah..

Remy hazza said...

parah kalau dia menangis........seram....

~Kak Nah Backyard (^_^)~ said...

semoga ada penawarnya..

hainom OKje said...

Dah baca dah..... tapi memang ngeri jugak kalau keluar darah mcm tu!

ayut said...

aduhaiii...ngeri tgk...harap2x jumpelah penawar yer...