Header Ads

Kerana Menari , Mati Ditembak!!

hanifidrus

Hanya menari mati ditembak, iskkk betapa kejamnya rakyat Pakistan di sana yang benar-benar merendahkan martabat wanita.

Budak-budak nak menari suka-suka biarkanlah ler..bukannya dia menari seksi bersama lelaki lain. At least kalu nak beri pengajaran pun bukan di tembak mati bersama ibu mereka.

Dua adik beradik perempuan dibunuh selepas dituduh mencemarkan nama keluarga dengan merakam video menari dalam hujan.

Gadis itu yang berusia 15 dan 16 tahun dilihat berlari dengan berpakaian tradisional di luar kediaman mereka di Chilas, di wilayah Gilgit, utara Pakistan. Noor Basra dan Noor Sheza kelihatan seperti menari dan seorang daripada mereka melemparkan senyuman pada kamera.

Bagaimanapun, apabila rakaman itu tersebar menerusi telefon bimbit, ia mencetuskan kemarahan penduduk bandar konservatif itu.

Ahad lalu, kedua-dua beradik itu ditembak mati bersama-sama ibu mereka oleh lima lelaki bersenjata.

Polis mengesyaki abang tiri gadis berkenaan, Khutore mengatur pembunuhan itu kerana mahu ‘mengembalikan maruah keluarga.’

Tahun lalu, empat wanita dibunuh penduduk kampung kerana menari dan menyanyi bersama-sama beberapa lelaki di satu majlis perkahwinan di Kohistan. Jawatankuasa kampung yang dikenali sebagai Jirga menjatuhkan hukuman mati ke atas mereka.

hanifidrus
 

12 comments

inche hlovate said...

kesiannya

Normi Nieza said...

kejamnya..huhu

Farah Waheda Wahid said...

kesiannya... so orang2 perempuan kalau ke sana pastikan jangan menari...nanti tak pasal2 kena tembak... hu hu hu... scarynya...

Isabel Diaz said...

Kesiannya.. Strict betul owg2 kat sana.

wantie said...

apa jua undang undang yang digubal. undnag undang islam adalah terbaik.

wantie said...

tak payah la bunuh dorang tu. suruh ja bertaubat.

Kathy Rbain said...

adoiyai..macam tu pun ada...

hainom OKje said...

Hish ganasnya.....
Syukur duduk kat Malaysia ni

Shaiful Zaidi said...

kes nanya..

Mieza Jhaa K said...

Ada lagi orang yg tak bertamadun rupanya..

amir rofie said...

kejam tak bertempat.

Remy hazza said...

dunia pelik dan kejam......