Kisah Lembu Tua - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Kisah Lembu Tua


Kisah Lembu Tua
Seorang peladang mempunyai 15 ekor lembu betina dan seekor lembu Jantan Tua. Oleh kerana lembu jantan Tua sudah tidak efektif lagi membiakkan bakanya peladang itu membeli seekor lagi lembu jantan Muda untuk jadi pembaka.
Selepas lembu Muda sampai dia disapa oleh lembu Tua.

Tua: Selamat datang, Kita boleh bekerjasama membuntingkan semua lembu betina ni agar tuan kita gembira. Muda: Kerjasama?? Kamu sudah tua dan patut bersara biar aku uruskan semua kerja pembiakan ini.
Tua: Kamu bagilah aku tolong seekor betina pun jadi laa....
Muda: Tak boleh, aku gagah dan mampu melaksanakan kerja pembiakan tanpa bantuan kamu orang tua. Tua: Ok kalau kamu gagah perkasa esok kita lumba lari kalau kamu menang aku tak akan ganggu walau seekorpun lembu betina.
Muda: Ok aku setuju esok pagi kita lumba.


Keesokannya.
Tua: oleh kerana aku dah tua kamu kena bagi aku lari dulu lepas sepuloh langkah baru kamu mula berlari. Muda: ok lah Tua apa lagi lari lah..

Lembu Tua berlari dengan perlahan kemudian dikejar oleh lembu muda... dalam 10 meter lembu muda mengejar lembu tua dan sudah hampir di bontot lembu Tua.. tiba tiba  bam.. bam..  lembu muda tersungkur rebah.

Tuan lembu telah menembak lembu muda sambil menyumbah Chiss !!! Sudah tiga ekor lembu jantan yang aku beli ni Gay...... .

Moral of story...
Jangan sombong dengan orang lama. Respek la otai dia banyak taktik yang tidak disangka....
Kisah Lembu Tua

7 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum abg hanif. ahhaha lawak okey. tak pepasal menang lembu tua tu. taktik penting tu. hahahahhahaa

Normi Nieza said...

haha...lawak2..:)

Syida Rasyidah said...

ergh... ada betulnya juga kan.. org lama, lebih mkn garam dari kite :D

wantie said...

tak pernah jump lagi lembu or binatang yang menjadi "Gay".

cuma manusia yang ada otak akal fikiran je nak jadi Gay.

renung renungkanlah

Sukma Haron said...

hormat pada yang tua.....

Kathy Rbain said...

adoiyai..tertipu lembu muda tu...

ayut said...

taktik tak disangka...mendalam mksd ye tu :)) tp org lama byk pengalamn...tu kena respek..kdg2x apadia ckp tu btul sbb dh pernah merasa bnda tu :)