Header Ads

Majlis Perkahwinan Pra Ramadhan


Majlis Perkahwinan Pra Ramadhan
Semalam aku pergi majlis perkahwinan pra ramadhan...kikikiki.
Maksudnya lagi 4 hari nak puasa ada gak orang buat majlis perkahwinan.

Pada pandangan peribadi aku, tarikh perkahwinan yang terlalu dekat dengan bulan puasa ni amat-amat tak sesuai..

Bolehkah pasangan baru ini menahan diri di bulan yang mulia ni..hahaha.

Bukan menahan diri dari lapar tetapi menahan melihat pasangan baru mereka yang baru mereka nikahi secara sah...emmm.

Bila bercerita tentang ini, tak payah ler aku terangkan dengan sejelas-jelasnya...hahaha
Tapi waktu ini lah untuk kita menguji kekuatan kita yang sebenar. Tapi buat apa nak diuji benda yang berisiko sebegini...buat terbabas...satu hal pula....kikiki

Ini hanyalah satu pandangan peribadi aku.
Apa pandangan anda?

14 comments

Normi Nieza said...

nnt ada orrg kejut mkn sahur..hihik

Leeza dayasari [santai leeza] said...

Setuju...

Budak Kampung said...

hahaha..betul 2 encik hanif.bk pon dah lama rasa mcm 2.tapi xslh la kot

Che Rosliza Che Mat said...

ada jugak orang buat majlis sebelum kita menyambut Ramadhan...

Bila Aku Menulis said...

komen yg biasa ... bimbang ni ramadhan terakhir buat mereka .. memetik kata - kata penyanyi deja moss

Nur Fahz said...

huhuhu tepuk dada tanya iman.boleh gitu mr hanif ? :)

Haryati Faizal said...

fikir positif jela anip...mungkin diaorang nak meraikan bulan pose ngan raya bersama insan yang bergelar 'suami'@'isteri'....

Hootoh Tudia said...

Bagus juga Idea mcm ni. Mesti pasangan ni nak menguji kesabaran diri masing2. Ada kat sini yang saudara atau kawan-kawannya pernah cuba idea perkahwinan pra Ramadhan ni? Sangat2 la HT respect

Kathy Rbain said...

hehehhehe...itu adalah cabaran buat mereka ini..harap mereka tabah..:)

Rapunzeel Cikilolo said...

mana-mana yang smpt kot...

ni mgkin hjrh bagi diorang

:)

Sukma Haron said...

tarikh lain dorang full kot...

ieta said...

Betul3... tp nk wat camner... anak sedara sy pun baru je menikah b4 ramadhan. Pasti mereka tabah kowt... haha

Remy hazza said...

semua itu penguji keimanan mereka....kesabaran....

hainom OKje said...

Tak pasal pasal kang ada orang kena puasa 3 bulan berturut turut hehe