Header Ads

The Apprentice Asia Final -Part 1

Akhirnya kita telah ketahui siapakah yang menjadi finalist untuk The Apprentice Asia Musim Pertama iaitu Andrea dari Singapura dan Jonathan dari Filippina.

Kedua-duanya mempunyai skil yang aku percayai mampu menarik perhatian Tony Fernandes. Dalam episod finalist ini terdapat 2 episod sambungan.

Dan kali ini tugasan Andrea dan Jon ialah mengatur acara kebajikan untuk Yayasan Air Asia. Dimana Yayasan Air Asia menyokong dan membantu komuniti dalam ASEAN.

Tuugasan kali ini mereka haruslah:
a) Menguruskan acara koktel
b) Menguruskan jualan lelong dimana mereka diberi 6 barangan untuk dilelong. Untuk memastikan semangat kebajikan, pertandingan ini tidak akan dikira berdasarkan kutipan wang.
c) Design promosi standee untuk dipaparkan masa pendaftaran koktel.

The Apprentice Asia Final -Part 1
Untuk membantu mereka, Tony Fernandes telah memanggil semula 6 calon The Apptentice Asia yang telah dipecat membantu mereka iaitu Alex, Celina, Nash, Ningku, Sam dan Dian.

The Apprentice Asia Final -Part 1
Jon terpilih memilih dahulu apabila menang lambungan syiling. Pilihan Jon ialah Celina, Sam dan Nash.
Andrea memilih Ningku, Alex dan terpaksa mengambil Dian sebagai pilihan terakhir.

Dalam perancangan awal, Jon telah menyerahkan konsep standee kepada Sam dan Nash. Aku rasa ia pilihan yang baik kerana Sam walau pun  nampak macam bodoh tapi idea dia memang awesome...hehehehe.

The Apprentice Asia Final -Part 1
Pilihan Celina  menguruskan koktel juga amat bijak kerana pengalaman luasny adalam bidang perhotelan.

Manakala Andrea pula memilih Alex sebagai tulang belakang memang tepat sekali dan Ningku yang membantunya dalam pengurusan koktel melegakab beliau. Cuma Dian masih lagi main-main..hehehehe.

Dalam pemilihan barangan lelong, barangan yang paling baik ialah penerbangan ihsan bersama Richard Branson memakai pakaian pramugari dan menyediakan koktel  bernilai RM25,000 tapi Jon tidak mengambilnya.
Inilah kesilapan paling besar Jon tapi aku merasakan Jon memilih barangan yang murah kerana dalam pertandingan ini wang bukan pertaruhannya.

Andrea yang muda masih lagi tergagap-gagap semasa latihan lelongan.
Apa pun pada minggu hadapan kita akan melihat bagaimanakah sambutan majlis yang dilakukan oleh mereka berdua.

Siapakah yang akan dipilih oleh Tony Fernandes untuk bekerja dengannya dengan kontrak setahun dan gaji enam angka...Di ulang gaji enam angka...hhehehehe

3 comments

MaYa MustWany said...

fuhh 6 angka oiii..

hope john menang..tapi nampak iklan macam andrea je..hmmm -_-

ayut said...

tak tengok jugak smpi ke sudah...hahahaha :D

Anonymous said...

Klu Tony nak seorang yang ada special value, maybe dia akan pilih Andrea...Coz,most of the company right now, needs a lawyer in their office...especially corporate company like this..involve so many agreement and Tony maybe needs people can give advice in legal terms...