Bermain Fotografi Hikarimoji Di Bulan Syawal - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Bermain Fotografi Hikarimoji Di Bulan Syawal

Hikarimoji
Teknik fotografi Hikarimoji di bulan syawal ini bersama anak-anak semasa bermain bunga api. Teknik ini manipulasi penggunaan cahaya dengan shutter speed yang paling rendah dan aperture yang tinggi .

Bergantung pada anda berapa lama nak benarkan kemasukan cahaya dengan mengawal pembukaan shutter speed anda.

Gambar tak berapa cantik ler..sebab tahu-tahu ajer ler bila amik gambar sama anak-anak. Gangguan tu memang terlebih-lebih ler....


Lagi-lagi anak pompuan tu,tengah semangat nak belajar amik gambar ini. Semua di eksperimenkan...
Si lelaki tu pula hemmmm....nasib baik tak jatuh kamera dan tripod aku di langgarnya...
Hikarimoji

Hikarimoji

Hikarimoji

10 comments:

amir rofie said...

Excellent.. memang best.

tenku butang said...

ooo.. Hikarimoji ke namanya.. baru teman tau.. sebelum ni pernah buat jugak.. tp xtau apa nama teknik ni.. tau buat jea.. ha2..(tolong buat tulisan guna touchlite) yg amik gambo org lain.. heee..

Hanif Idrus said...

Suka-suka ajer amik..
Biasalah budak2 suka benda macam ini...

Mieza Jhaa K said...

Wauu cantik.. nak belajar jugak..teringin nak beli kamera dslr

MyFreeMinded said...

wah cantiknya... pengetahuan baru ni.. hebatnya kan teknologi masa kini. :)

TiranaAduka said...

tq sudi kongsikan

Kathy Rbain said...

wah..terbaiklah...

Hatimi Tahirruddin said...

terbaik bro...mmg cantik hasil hikarimoji ni....

baby comel said...

wah, kita xreti mengkaji ler abg hanif,

ayut said...

uik!kagum jap..bru tahu benda ni...cantik2x!