Bermain Fotografi Hikarimoji Di Bulan Syawal

Hikarimoji
Teknik fotografi Hikarimoji di bulan syawal ini bersama anak-anak semasa bermain bunga api. Teknik ini manipulasi penggunaan cahaya dengan shutter speed yang paling rendah dan aperture yang tinggi .

Bergantung pada anda berapa lama nak benarkan kemasukan cahaya dengan mengawal pembukaan shutter speed anda.

Gambar tak berapa cantik ler..sebab tahu-tahu ajer ler bila amik gambar sama anak-anak. Gangguan tu memang terlebih-lebih ler....


Lagi-lagi anak pompuan tu,tengah semangat nak belajar amik gambar ini. Semua di eksperimenkan...
Si lelaki tu pula hemmmm....nasib baik tak jatuh kamera dan tripod aku di langgarnya...
Hikarimoji

Hikarimoji

Hikarimoji

10 comments

ooo.. Hikarimoji ke namanya.. baru teman tau.. sebelum ni pernah buat jugak.. tp xtau apa nama teknik ni.. tau buat jea.. ha2..(tolong buat tulisan guna touchlite) yg amik gambo org lain.. heee..

Suka-suka ajer amik..
Biasalah budak2 suka benda macam ini...

Wauu cantik.. nak belajar jugak..teringin nak beli kamera dslr

wah cantiknya... pengetahuan baru ni.. hebatnya kan teknologi masa kini. :)

terbaik bro...mmg cantik hasil hikarimoji ni....

wah, kita xreti mengkaji ler abg hanif,

uik!kagum jap..bru tahu benda ni...cantik2x!