UMNO Cawangan Jalan Panjang Melaka Telah Ubah 2013 - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

UMNO Cawangan Jalan Panjang Melaka Telah Ubah 2013

UMNO Cawangan Jalan Panjang
Salam satu blogger. Hari ini aku nak berbicara tentang politik pula..heheheheh. Habislah Nuffnang aku dalam beberapa bulan tak akan dapat CPUV sebab aku bercerita tentang politik....

Pada hari Ahad yang lalu, kami iaitu UMNO Jalan Panjang Melaka telah mengadakan mesyuarat agung cawangan.

Tapi kali ini mempunyai kelainan kerana telah ujud pasukan pelawan yang akan melawan Ketua UMNO yang lama..atau terlalu lama di taktha...hehehehhee.

Disebabkan aku anak kampung sini, maka aku pun di lobi oleh pihak lawan. Tapi secara terus terang kalau mereka tak lobi pun aku tetap akan sokong mereka.

Aku ingin melihat penyatuan dalam cawangan UMNO aku ini. Sudah terlalu lama Pemuda dan Ketua UMNO bertegang urat hinggakan memberi impak yang buruk pada kami.

UMNO Cawangan Jalan Panjang
Lagi pun aku nak menyahut seruan PM kita, semua pemimpin akar umbi yang telah tua-tua ini berikan peluang pada generasi baru untuk memimpin. Cukuplah kuasa yang dipegang terlalu lama tu.

Bukan kami tak hargai segala usaha berpuluh tahun mereka tetapi sudah tibanya kita memerlukan perubahan!!

Bukan ubah dengan memecahkan Melayu tetapi ubah dengan memperkukuhkan UMNO!!! PRU13 telah membuka mata banyak anak-anak melayu seperti kami ini.

Ubah kami ini bukannya UBAH memperondakkan negara....Ubah kami ialah bersama pemimpin mengubah UMNO menjadi lebih tegap, kukuh, kuat dengan generasi yang lebih sihat dan muda.

Syukur alhamdulilah, Ketua UMNO yang lama tidak mahu bertanding pada tahun ini. Beliau melepaskan jawatan secara terhormat.

Lega aku lihat suasana sebegini, pening gak aku nak angkat tangan sokong team lawan...hehehehehe. Ketua UMNO yang lama tu baik dengan mak aku tetapi aku memang dah nekad nakkan perubahan. Kalau lawan aku tetap sokong team UBAH...hehehehehhee.

Di Melaka sekarang ini memang hangat tentang perubahan ini. Di Cheng Melaka tempat kawan aku pun sedang lobi nak jatuhkan pemimpin tua yang tak mahu turun...hahahahahaa.

Yalah!! Ketua Menteri kami orang muda...So semangat kami semua ini macam orang muda lerrr...

Saya nasihatkan pada pemimpin -pemimpin akar umbi yang telah terlalu lama memegang jawatan ini agar letakkan jawatan untuk kelangsungan Melayu. Janganlah tamak nak pegang jawatan Ketua UMNO merangkumi juga Tok Sidang dan juga Pengerusi JKKK serta AJK  Surau...

Perjuangan Melayu sudah berbeza kini, idea lama sudah terbukti gagal. Kita memerlukan idea baru untuk UMNO. Pemimpin tertinggi pun sudah berubah dan kini sudah tiba masanya kita bersama mereka berubah...

Tapi kita kena ingat, Jika tiada yang lama maka tiada ujud yang baru....
Aku tetap hormati pemimpin lama....serius!!!

Akhir kata aku ucapkan tahniah pada pemenang Ketua UMNO Cawangan Jalan Panjang yang baru. Aku nasihatkan anda ....jalankan kerja anda. Pentingkan penyatuan Wanita, Pemuda dan akar umbi pengurusan.
Buangkan tanggapan MELAYU MUDAH LUPA...bila dah berkuasa.

8 comments:

boni kacak said...

harap akan ada perubahan drastik.. dan paling penting jauhi rasuah. itu yang paling penting.. untuk memajukan bangsa melayu, kita harus jadi mahal. jangan mudah dibeli dengan wang ringgit :)

tarmizi said...

Setuju dgn boni kacak

Yuyu Zaza said...

budak blogspot bertandang kat sini, jom baca artikel baru

Tips Mengatasi Hilang Mood Untuk Update Blog

http://www.budakblogspot.com/2013/08/tips-mengatasi-hilang-mood-untuk-update.html

Bin Muhammad said...

Sokong kepada mereka yang ingin bekerja dengan ikhlas dan bertanggungjawab kpd semua masyarakat...bukan mereka yg mudah lupa bila mendapat kuasa.

Kathy Rbain said...

tahap pemikiran juga berbeza...mungkin pembaharuan akan lebih membawa manfaat..

fyna said...

semangatnya dia ^_^

Zawiah said...

abg saya jadi pengerusi tetap . akak lak staff kemas yg bertugas utk pastikan meeting lancar akhirnya diamanahkan utk pegang jawatan . sbb tggu mrk habis meeting ler kami lewat balik kl ... aduhaiiii

Sukma Haron said...

dah lama tengok Melayu mudah lupa.....