Beramal di Hari Raya Qurban Di eQurban - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Beramal di Hari Raya Qurban Di eQurban

 Hari Raya Qurban akan menjengah tak lama lagi dan permintaan masyarakat islam di seluruh dunia untuk menunaikan ibadah qurban/Aqiqah di musim ini mula meningkat, harga untuk lembu dan kambing mula meningkat dek kerana permintaan tinggi.

Jom singgah ke eQurban yang  mudah dan setiap urusan pihak eQurban akan memberi sijil pengesahan. Dan yang penting harga jualan di eQurban adalah tetap.

Pihak eQurban telah mule broperasi semenjak 10 October 2008 dan setiap kepercayaan orang ramai kepada pihak eQurban semakin meningkat atas kecekapan mereka menjalankan tugas mereka.

eQurban
1 Ekor Lembu – RM1750 / 595 USD (International)
Harga untuk satu ekor lembu pula adalah RM 1750. Seekor lembu mempunyai tujuh bahagian, anda boleh menamakan setiap bahagian untuk individu yang berbeza jika perlu. Sijil akan diberikan selepas semua pembeli selepas segalanya selesai.

eQurban
1 Ekor Kambing – RM550 / 190 USD (International) 
Harga untuk satu ekor kambing pula adalah RM 550. Seekor kambing adalah untuk satu nama sahaja. Sijil akan diberikan selepas semua pembeli selepas segalanya selesai.
eQurban

1 Bahagian Lembu – RM250 / 85 USD (International)
Harga untuk satu bahagian lembu adalah RM 250, anda boleh memilih untuk menempah 1 bahagian atau beberapa bahagian lembu mengikut keperluan anda.  Setiap bahagian boleh dinamakan dengan nama yang lain walaupun melalui satu tempahan sahaja.

Pada tahun ini pihak eQurban akan melakukan ibadah qurban atau aqiqah di Kemboja. eQurban sedang berjuang untuk membangun ekonomi saudara islam kita di Kemboja dan pasti ganjaran di kemudian hari sedang dihitung oleh ALLAH SWT.

Marilah kita beramai-ramai beramal dan jika berminat anda boleh klik pada banner eQurban di blog dan entri saya ini. Pembelian dan pengurusan  ibadah qurban/Aqiqah oleh pihak eQurban amat mudah dan senang.

 AKAD PENYERAHAN KORBAN:
Saya mewakilkan pelaksanaan ibadah KORBAN / AQIQAH bagi tahun ini kepada PENGARAH URUSAN PROGRAM KORBAN & AQIQAH EQURBAN RESOURCES SDN. BHD. atas nama-nama yang dinyatakan.

8 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. alhamdullilah. dah nak dekat raya haji.. kat kampung suami ada buat ni. keluarga dah amik part :)

Maria Firdz said...

Pnh gak buat.. Tapi dgn ezqurban... Buat aqiqah utk ank..

Kathy Rbain said...

wah...tak lama raya haji kan ?

Isabel Diaz said...

Wah, mudahnya melakukan ibadah korban sekarang.

Zawiah said...

kakak saya juga ajak share qurban , abg lak nak wat aqiqah ...

ieta said...

Smartlah blog encik Hanif ni. tapi kat bawah tu biru pekat tu... hehe...
Saya dah banyak kali daftar e qurban tu tapi tak pernah berjaya sebab tak dak akaun paypal. leceh le... tak leh ke tak guna paypal. tak reti... huhu...
Bestlah tengok blog ni. cantik dan kemas

ayut said...

eQurban...memudahkan segala urusan..moga memberi manfat kepada sesiapa yg niat utk buat korban...

Sukma Haron said...

di sini juga agak murah kalau melakukan e qurban berbanding dengan di luar.....