Bonus Day 2013 - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Bonus Day 2013

Bonus Day 2013
Yess!!! Hari ini adalah bonus day. Hari ini semua rakan sepejabat tersenyum simpul dan bermuka ceria. Malah ada juga yang hari ini tiba-tiba demam nak minta surat sakit...hehehehehe.

Terlebih dahulu aku ucapkan terima kasih pada pihak syarikat atas pemberian bonus pada tahun ini. Jika hendak dibandingkan dengan syarikat-syarikat lain yang menerima 3 - 6 bulan bonus berbanding syarikat tempat aku bekerja. Aku masih bersyukur kerana pihak syarikat masih mampu memberi kami bonus setiap tahun.

Kita sebagai manusia sememangnya suka membandingkan diri kita dengan orang yang lebih baik TETAPI sesekali kita bandingkan dengan rakan-rakan kita yang tidak mendapat bonus. Kita adalah lebih bertuah!!
Bonus Day 2013
Bonus ini boleh dikatakan sebagai saguhati syarikat kepada pekerja. Kalau mereka tak mahu kasi pun kita tak boleh halang.

Tetapi bonus ini penting untuk segelintir besar orang kerana melalui bonus mereka dapat menyelesaikan masalah terutama persediaan anak-anak untuk sekolah nanti.

Selain itu dengan duit bonus ini, mereka boleh membuat perancangan percutian setahun sekali bersama keluarga dan juga menyelesaikan masalah hutang tertunggak. Banyak gunanya duit bonus ini...hehehehehhe.

So nasihat saya pada rakan-rakan yang dapat duit bonus ini janganlah membazir, kalau boleh setelkan masalah-masalah hutang yang ada dan ada lebihan simpan sikit.. Nasihat memang best tapi aku tiap tahun duit bonus memang tak sempat nak simpan pun..hahahhaha.
Bonus Day 2013
Ada jer projek aku dengan bini aku nak buat. Terutama untuk wanita, time bonus ini macam-macam dalam kepala nak beli.

Handbag ler...minyak wangi lerrr... Ikut pengalaman aku belum pernah aku dengar pompuan ini kalau dapat duit selalu cukup. Selalunya memang tak cukup!!! ahaks.

Walau apapun bagi aku, bagaimana anda mengendalikan duit bonus itu terpulang pada anda. Bagi segelintir orang, ianya duit terpijak dan penat lelah hasil bekerja selama setahun. Dan wajar mereka menggunakan wang tersebut untuk bercuti atau membeli produk idaman mereka.

Kalau nak beli produk kecantikan jangan malu-malu ke Blogshop isteri aku ini yek.. Kik sini
Macam-macam ada jual...promosi sikit...hehehehehe.

Lupa lak..bagi yang dah ambil duit bonus tu sedekah sikit kat masjid, bagi lelaki hari ini hari Jumaat memang cantik kalau nak bersedekah tu.. Suburkan rezeki kita..amin..
 

7 comments:

DIARI FARISHA said...

ape kate bagi rm50 kat saya sket..hehe

Wana Owen said...

mesti dapat banyak $$$ ni..hihi

Delimasari said...

sonoknye ada BONUS

hana hadi said...

Sapa xsuka duit wehh..10sen pn bernilai tau.klu xckup 10sen xbleh masuk toilet.hehe

Raudzah Z said...

Alhamdulillah rezeki hujung tahun...

Kathy R'bain said...

bestnyer..

Sukma Haron said...

banyak ke bonus tu Hanif....? teruja time dapat bonus masa keje kilang dulu....huhu