Kisah Magnet Peti Ais Kegemaran Isteriku - Hanif Bin Idrus Blog

Sebuah Blog Santai Tentang Kehidupan

Home Top Ad

Kisah Magnet Peti Ais Kegemaran Isteriku

Kisah Magnet Peti Ais Kegemaran Isteriku
Sekarang ini aku dalam keadaan yang stress!! Kalau dalam episod Running Man, muka aku dah macam muka Gary..Stressss...Stresssss..

Sebab hobi isteri aku yang suka mengumpul magnet peti ais!! Sebuah hobi yang baik tetapi apabila melibatkan aku memang tak menarik..

Setiap kali rakan-rakan aku bercuti ke tempat-tempat yang esoktik sure permintaan pertama isteriku minta tolong ialah suruh rakan aku belikan magnet peti ais... Silap!! Bukan belikan tetapi berikan souvenier magnet peti ais...hehehehehe.

Setakat ini beberapa rakan aku yang bercuti ke Australia ada belikan magnet kanggaru dan satu lagi rakan aku yang pergi bercuti ke Perancis telah berjanji hendak berikan aku magnet peti ais masih belum berikan lagi. Setakat ini sudah 3 bulan rakan aku balik daripada Perancis dan isteriku masih lagi ingat dan suruh aku tanya...hemmmm.

Bulan lepas dan bulan ini 2 rakan sekerja ke Jepun dan Hong Kong aku telah meminta souvenier magnet peti ais dan permintaan aku telah dilangsaikan ..hahahahaha.

Untuk aku ia sebuah hobi yang amat menarik kerana peti ais kita seolah-olah menjadi satu sejarah percutian kita dan juga kita menghargai pemberian rakan-rakan dengan meletakkan magnet peti ais di depan mata kita.. Setiap hari kita membuka peti ais dan setiap kali itulah kita akan teringat pemberian mereka dan percutian kita jua.

Koleksi peti ais rumah aku belum cukup penuh lagi dan peti ais tu masih lagi menagih ruang-ruang kosong untuk ditampalkan magnet peti ais...hehehehehe.

So kepada rakan-rakan blogger, kalau anda membuat giveaway buatlah giveaway magnet peti ais kerana sudah pasti aku akan join giveaway anda..ahaks...

Siapa yang tak sayang isteri, suka tak suka pun kau kena join juga hobi isteri kau tu... Sebab hobi aku pun dia tak bising, lagi pun aku punya hobi lagi banyak iaitu berblogging dan fotografi sentiasa mendapat sokongan isteri aku. So layan ajer ler hobi kecil-kecilan isteriku ini...hahahahaha.

Ok lerr...akhir kata aku ucapkan Selamat bercuti pada rakan-rakan sebab hari ini kan Krismas cuti umum dan sudah pasti ada yang ambil cuti panjang sampai hari Ahad untuk bercuti bersama keluarga.
Selamat bercuti yekkk... Pandu dengan selamat dan jangan lupa beli ole-ole magnet peti

6 comments:

Joanna Yunus said...

hehehehe samalah hobi kita...

dalam merungut tapi buat juga... Suami yang baik ni

Raudzah Z said...

Sabor ya cik hanif...he..he

husna zahidi said...

kat rumah baru ada 2 fridge magnet.. dulu tak suka, skarang jadi gila plak nak kumpul..hehehe..

Sukma Haron said...

hobi yang menarik...saya pun suka koleksi fridge magnet nie.....

Kathy R'bain said...

sabo je la..hehehe..

Normi Nieza said...

untung la a.hanif..:)